Klikkelyder i forstillingen

Moderator: moderator

Post Reply
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Klikkelyder i forstillingen

Post by Vidar »

Jeg har fått flere klikkelyder i forstillingen under kjøring på ujevn vei, på min C5 2001-mod, 2,3 liters diesel. Det er tydelig at noe er løst og tid for utskifting av bærekule eller noe annet.
Har noen erfaring med hva som blir først slitt? Bærekuler eller stabiliserings -stag? Eller kanskje begge deler. Eller bærearmer?

Vidar
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Klikkelyder i forstillingen

Post by Vidar »

Jeg var under bilen i dag for å se om jeg fant hva som var løst. Jeg jekket opp på en side foran og tok den andre siden etterpå. Pirket borti stag og kuler med et brekkjern for å se om jeg fant slark, men alt var fast og fint. Jeg må kanskje jekke opp begge sider samtidig? Og ta av hydrolikk-trykket? Det står ikke noe om trykket i Haynes-boken, men det står rett nok at begge forhjul skal løftes hvis en skal løsne stab.stag eller bærekuler. . Så jeg var kanskje litt optimistisk. Hvis jeg ikke får noen råd fra noen som kan dette, må jeg vel sette bilen inn på nærmeste Citroenverksted og betale for en diagnose.
Vidar
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Klikkelyder i forstillingen

Post by dagmatti »

Hei,

ant du ut av dette? :)


-m
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Klikkelyder i forstillingen

Post by Vidar »

Beklager sent svar. Ja , jeg ba om en diagnose fra Auto 2000 som sa at det et stabiliseringsstag som var løst på venstre side. Kjøpte et billig hos Biltema og skiftet selv. Veldig enkelt og veldig tilfredsstillende. Bjørn Vidar
Post Reply