Lys-rariteter

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Har et annet lys problem...
Den automatiske kjørelys funksjonen virker ikke. Og jeg får bare venstre kjørelys når jeg drar lys-hendelen helt til høyre. Men setter jeg på fjernlys virker alle lysene :?
Tror CX'en min ikke har lyst til å dra til Oppdal, masse småting som plutselig går galt :wink:
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Kan være selve bryteren. Hadde noe lignende på min GTI like etter at jeg kjøpte den. Kjørte til Tromsø på høsten, regn og mørkt. De siste milene inn til Tromsø var nye E8 nettopp åpnet, asfalten var helt svart, så ingenting i 100 km/t :evil: måtte nistirre på kant linjen for å holde meg på veien. Det eneste jeg kunne bruke var fjernlysene, blendet jeg ned hadde jeg bare parklys. Neste dag kjørte jeg til citr. verkstedet, de målte bryteren og den var gåen. Måtte byttes.
Ta deg en tur til verkstedet og få dem til å sjekke den. Litt greit å ha fungerende lys nå på høsten :) .

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Bryteren altså, trenger vel ikke dra på verksted for å sjekke det?
Og selv når en av lampene virker som de skall?
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Kan det vara så att en halvljuslampa är trasig och att reläet för ljusautomatiken jäklas? (Sitter till höger om ratten innanför plastkåpan - ratten måste bort!) Blir din ljusströmbrytare varm?
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Men ingen lamper er ødelagt, den lyser jo fint så fort jeg har fjernlyset på. Men skal alikevel under der, så skal ta en titt.
Har ikke kjent noe til varmen heller :?
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Kan ikke pæren være slutt bare på nærlys? Mener jeg har opplevet det.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Ja, jeg bare bytter pæren jeg. Forstår jo ikke en "%¤# av dette systemet her :roll:
Og når jeg først er i gang der nede må jeg jo bytte "splitter-box" og da kan jeg jo likså greit se om jeg kan få byttet girolje, og da kan man vel ta en titt på clutchen, den må jo byttes. Da tar jeg ut hele motoren og girkassen, slik at jeg får byttet motorfestene og gjort en skikkelig rens, ja da kan jeg jo bare sende hele greia til sandblåsing og rustsveising......



sees på Oppdal...... :wink:
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Og når jeg først er i gang der nede må jeg jo bytte "splitter-box" og da kan jeg jo likså greit se om jeg kan få byttet girolje, og da kan man vel ta en titt på clutchen, den må jo byttes. Da tar jeg ut hele motoren og girkassen, slik at jeg får byttet motorfestene og gjort en skikkelig rens, ja da kan jeg jo bare sende hele greia til sandblåsing og rustsveising......
Velkommen til virkeligheten! :D

Ikke glem at det er gamle biler vi kjører, og ikke av verdens beste byggekvalitet heller, og vær glad for at du ikke brukte hele juli måned på å sveise som enkelte andre... småplukk med det elektriske er jo bare kos!

Tron
Post Reply