Panikk II, mer info

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Thor Øivind Jensen

Panikk II, mer info

Post by Thor Øivind Jensen »

CX GTi Turbo 1985, km 235 000,

29 feb om kvelden. Jeg har kjørt 40 mil den dagen og bilen er i god form.
Så stopper den på tomgang, og lar seg ikke starte igjen. Jeg sjekker alt mulig. Big Blue er nettopp byttet og jeg hører det klikker. Startsperren fra alarmen har ikke løse ledninger. Det lyser ikke faregult fra bensinmåler.

Siden det er vinter og kaldt og jeg skal fly neste morgen kl 0645 må jeg la NAF kjøre bilen til et merkeverksted som ikke er av de mest entusiastiske eller ryddige (Scanauto) . Jeg venter meg det verste fra dem, så langt har de utsatt til 16/3 å i det hele tatt se på bilen...

Noen ideer ?. Alle lys lyser som de skal, startmotern surrer pent og det er HELT DØDT. Det eneste enkle jeg ikke har forsøkt er å fylle bensin på tross av bensinmålerens beroligende posisjon
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hei.
Jeg bruker å si at det er to ting som gjør at en motor ikke starter. Ingen gnist eller ingen bensin. Det er mye greiere å lete feil når en vet noenlunde hvor en skal begynne. :D
Jeg kjørte på jobb en kveld, og da jeg skulle hjem dagen etter startet ikke bilen. (1985 GTi Turbo :D ) Knipset på store blå og tok av og satte på kontakten til "Chokedysen" noen ganger. Bilen startet tvert. :D
Men elektriske problemer på CXen vet jo du det meste om. :D :evil: :D
Håper du får den i gang igjen.
Mvh
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Post by Lars »

Vet om to ting til som har gjort at mine ulike CX-er ikke har startet:

1. defekt svinghjulsføler (da har den startet igjen når bilen har kjølt seg ned)
2. løs luftslange (en slange langt nede på høyre side hadde hoppet av)

Kan jo være verdt en sjekk.

Og da er vi tre stykker i denne tråden som har 85 Gti Turbo. :D
Tjensen

Død bil med liv !

Post by Tjensen »

Etter at verkstedet hadde hatt bilen i 2 uker uten å gjøre noe, reiste jeg ut, fylte strøm og bensin og startet. Detvar på lørdag. Etter det gikk den helt perfekt under alle forhold helt til i formiddag. Da var den igjen 100% død. Jeg skal sjekke enda flere kontakter og releeer når været bedrer seg.
Post Reply