Flere tips ?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Thor Øivind Jensen

Flere tips ?

Post by Thor Øivind Jensen »

Jeg sliter fortsatt, den starter av og til og når den gjør det er den 100% bra til neste gang. Det lukter bensin og det klikker i Big Blue releet.
Alt lys er OK og starter sviver som den skal

1985 CX Turbo som er periodevis steindød

Flere tips ???

:oops:
Magnus R

Startproblem CX 25 TRI

Post by Magnus R »

Eg har hatt ein CX 25 TRI (type 2) sidan han var ny i 1985, november-registrert 86 modell. Han har ein kronisk feil som av og til hindrar start - dvs alt utan tenninga virkar. Det er dei to svinghjulfølarane som står bak på motoren, under reservhjulet. Lett å ta ut - berre in 10 mm. sekskantskrue. Puss følarhovudet reint, og så startar han att. Eg er redd dette er ein konstruksjonsfeil på desse bilane. Eventuelt ha alltid med reserve svinghjulfølar - dei kostar ikkje stort. Første gong eg merkte det, fann ikkje NAF vegpatrulje ut av denne feilen - det var Bøhm Citroenverkstad som viste meg svaret.
Magnus
Magnus R

Startproblem CX 25 TRI

Post by Magnus R »

Eg har hatt ein CX 25 TRI (type 2) sidan han var ny i 1985, november-registrert 86 modell. Han har ein kronisk feil som av og til hindrar start - dvs alt utan tenninga virkar. Det er dei to svinghjulfølarane som står bak på motoren, under reservhjulet. Lett å ta ut - berre in 10 mm. sekskantskrue. Puss følarhovudet reint, og så startar han att. Eg er redd dette er ein konstruksjonsfeil på desse bilane. Eventuelt ha alltid med reserve svinghjulfølar - dei kostar ikkje stort. Første gong eg merkte det, fann ikkje NAF vegpatrulje ut av denne feilen - det var Bøhm Citroenverkstad som viste meg svaret.
Magnus
Thor Øivind Jensen

Takk for tips, vil ha flere.......

Post by Thor Øivind Jensen »

Ja, svinghjulsfølerne skal jeg bytte for sikkerhets skyld. De er ikke så gamle, men....

Tror bestemt det er tenningen som ikke kommer fram

Og pusse litt ledninger og kontakter

Men er det noen releer som jeg kan bytte ? Eller flere følere etc som kan forårsake null start ?

Hva med kondensatorer på coilene, da har jeg adri byttet

Coiler og følere pleier å ha størst problemer når de er varme, jeg har mer problemer når bilen har stått en stund, og to tilfeller at den bråslutter å gå
Post Reply