Varsellampe nr tre mot venstre

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Varsellampe nr tre mot venstre

Post by Sturla »

22trs, hva er varsellampe nr tre mot venstre fra rattet? Den gløder svakt, og har et underlig okkult symbol 8) Jeg mener den rekken lamper med batteri/generator inderst mot rattet og chokelampen lengst ut til venstre.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har ingen instuksjonsbok forran meg, men er det den lampen som er nærmest ladelampen? Om så er tror jeg det er for at den får "tyvlys" fra en annen plass. Tror ikke det står pære i den.
Mvh
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Kan du beskrive det okkulte symbolet?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

TRS har manuell choke og dermed en ektra lampe for dette, ellers har jo turboer en ekstra lampe for oljetemp. Men jeg har aldri sett at nr 3 (fra rattstammen på på venstre side) er i bruk. ellers kan det vel nevnes at (noen) biler med catalysator har en egen varselampe for catalysator ute av funksjon.

Image

Image
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Tja, kanskje det "skinner" gjennom fra lyset ned mot nøkkelen, det er et symbol på lampen, men jeg klarer ikke å se helt hva det er. Får sjekke igjen. Den er ikke listet i instruksjonsboken over.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Sjekket på et løst dashbord fra en TRS jeg har liggende. :wink: Lampe nr. 3, 4 og 5 mot venstre fra rattet er alle blendet på baksiden med en svart tape. Den får helt sikkert lys fra en annen lampe. F. eks. fra nøkkellyset som du sier. Symbolet har jeg aldrig sett før. Det er en sirkel med ei stippla linje horisontalt over på midten. Under linja er det en "utbrettet" V. Over linja er det noe som ser ut som ei venturie dyse med prikker i. Kan den symbolisere innsuget på forgasseren?
Det som slo meg var om den hadde noe med økonomimeter å gjøre. Men har altså ingen anelse. Eller varsellampe for ising i forgasseren? :wink: :D
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Akkurat, det stemmer. Underlig symbol. Ja, det er nok et skinn fra nøkkellampen. Da er spørsmålet, hva er dette tenkt til, og på hvilke modeller?
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Har sikkert noe å gjøre med Zenith-forgasseren. 8) 8) 8)
Post Reply