Vindusspylermotor

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Vindusspylermotor

Post by 1987CX25GTI »

Min vindusspylermotor tok kvelden. Trodde jeg. Det kom i hvert fall ikke noe vann på ruten. Har fått testet motoren på en annen bil og da summer og går den, men altså ikke på min. Har forsøkt med lampe og det er strøm ut til "støpselet" som skal settes i motoren. Har pusset kontakter + el.spray. Men fortsatt like død. Så vidt jeg vet er det ikke noe rele etc. som kan forklare dette, eller? Har noen noen tips? :?:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har noen noen tips?
Jordingen :?: :wink:
Mvh
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

jonsto wrote:
Har noen noen tips?
Jordingen :?: :wink:
Mvh
OK, er vel greit å lage en ny jordforbindelse da - å finne frem til feil er antagelig håpløst... testing vil bli gjort i løpet av helgen. Så gjenstår det å se om det blir annonsert delebil til salgs over helgen.... :lol:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Så gjenstår det å se om det blir annonsert delebil til salgs over helgen....
Ikke gi opp så lett da! Vi skal nok få bilen i orden, stikkord er : tålmodighet og kjærlig omtanke! Er det noen biler som fortjener slik omtanke så er det nettopp denne , rett å slett fordi den snart dør ut!

Tenk jeg var på et av de to huggeriene her om dagen for å hente meg en Diravi. Der var faktisk bare en Cx igjen, og jeg var den siste som fikk kjærtegne henne før hun gikk til pressing. Men som en liten trøst så lå det faktisk 3 XM'er i stablen ved siden av , også klare for pressa!
har masse Citroèn:-)
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Post by Lars »

Men som en liten trøst så lå det faktisk 3 XM'er i stablen ved siden av , også klare for pressa!
Hva slags trøst er nå egentlig det da?
'68 ID 19B Confort og '90 XM V6.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

og '90 XM V6
Ikke vondt ment , men man blir litt sår når man er så "nærdøden" :wink:
Og da kan det jo være en slags trøst at en kanskje deler skjebne med fler enn Taunuser og annet rask!
har masse Citroèn:-)
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

Ja, neida - CX'en fortjener både kjærlighet og tålmodighet! Det siste er vel en dyd av nødvendighet...

Jeg har fått sjekket litt i helgen og tror at det må være noe galt med releet. Når testlampe blir benyttet så lyser den ganske svakt og legger jeg hodet inntil spylermotor så høres små klikk i den i takt med at bryter blir benyttet. Det burde vel, uten at jeg vet det...., bety at den lille motor for får lite strøm. Skal høre med Citroën Storo i morgen - få meg et nytt rele, så får man se.... :)

OPPDATERING 060404: Kjøpte nytt rele i går til den nette sum av kr 546,-(!?!?) og skal se om det gjør susen... Men det var en uanstendig pris!!! :x
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

OPPDATERING 060404: Kjøpte nytt rele i går til den nette sum av kr 546,-(!?!?) og skal se om det gjør susen... Men det var en uanstendig pris!!! :x[/quote]

Nytt rele ga ingen ønsket virkning... ei ny jordforbindelse. Så dette er rene påskegrøsseren! :lol:

Men jobber videre... innspill :idea: mottas med bukk og takk!
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Nytt relé?

Neste gang kan du jo spørre her i forumet. Sikkert noen (som f.eks meg) som kunne ha lånt deg et relé som du kunne ha prøvd.

Var forresten innom Autoparts på Dal i morges. Så ut som de hadde en del CX-deler liggende hvis noen er i nød....
Last edited by steinarsv on Thu 15 Apr, 2004 02:55, edited 1 time in total.
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

Ja, jo - det burde jeg nok ha tenkt på! Prøvde å ile til forhandleren før påske - kunne jo være at jeg fikk gjort om kjøpet.... men der var det stengt for påsken.

I dag satte vindusviskeren i gang med å gå kontinuerlig - samme hva jeg trykket på - eller ikke trykket på. Om hendelen sto på 0, 1 eller 2 så gikk den også.....

Når det gjelder vindusspyleren - har en mistanke om at det må være bryteren inne i kupeen som må være kaputt. Har jo prøvd det meste nå, så det er det eneste som jeg ikke har forsøkt å bytte!

Hvis noen har en slik bryter å selge (helst i sort!) så gi meg et vink (mail)!

Fortsatt god påske! :D
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

MÅTTE jo væresort ja! Jeg har grå! :)
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Forresten, dette med at viskerne gårpå egen vilje har jeg på en av delebilene! Dette arter seg på den måten at hvis jeg bruker intervall-bryteren så vil ikke viskerne slå seg av før tenninga slås av! :wink: :evil: Festlige biler vi har :!:
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Festlige biler vi har
Ja, ikke sant. :D Ikke se på det som et problem, men en utfordring :!: :lol:
Skal man løse franske problem må man ha ei flaske rødvin i umiddelbar nærhet. Det hadde konstruktørene :!: :D :lol:
Det er ikke sikkert man skjønner noe mere, men det er så mye mer morro og ikke skjønne noe. :D :D
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

jonsto wrote:
Festlige biler vi har
Ja, ikke sant. :D Ikke se på det som et problem, men en utfordring :!: :lol:
Skal man løse franske problem må man ha ei flaske rødvin i umiddelbar nærhet. Det hadde konstruktørene :!: :D :lol:
Det er ikke sikkert man skjønner noe mere, men det er så mye mer morro og ikke skjønne noe. :D :D
hehe, rødvin skal prøves neste gang! For øvrig så var det bare et hikke dette med at vindusviskeren gikk i ett sett - nå går den bare når den får beskjed! :D
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

pål wrote:MÅTTE jo væresort ja! Jeg har grå! :)
Vel, får jeg ikke andre tilbud, så må jeg kanskje spørre deg - du får sette i gang regneapparatet med tanke på prisfastsettelse.... :roll:
Post Reply