Vindusspylermotor

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Kan jo hende de har en på lageret til klubben.
Kansje spylertanken også vil ha litt rødvin he he :lol:

Ps har også grå, blå og brun. Det hjelper jo ikke, men trodde du kan dele bryteren og sette på de svarte delene du har fra før.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

1987CX25GTI wrote:
pål wrote:MÅTTE jo væresort ja! Jeg har grå! :)
Vel, får jeg ikke andre tilbud, så må jeg kanskje spørre deg - du får sette i gang regneapparatet med tanke på prisfastsettelse.... :roll:
det da vel gå an å skifte bare innmaten?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

citro1cx wrote:
1987CX25GTI wrote:
pål wrote:MÅTTE jo væresort ja! Jeg har grå! :)
Vel, får jeg ikke andre tilbud, så må jeg kanskje spørre deg - du får sette i gang regneapparatet med tanke på prisfastsettelse.... :roll:
det da vel gå an å skifte bare innmaten?
Jeg har forsøkt å demontere - og kom ganske langt. Men selve den innmat-brytereren ser ut til å være ganske så kronglete å få delt..

Skjønt, det spørs om feilen ligger der. Har tatt en pause i feilsøking og skal se nærmere til helgen....
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

Citrusen wrote:Kan jo hende de har en på lageret til klubben.
Kansje spylertanken også vil ha litt rødvin he he :lol:

Ps har også grå, blå og brun. Det hjelper jo ikke, men trodde du kan dele bryteren og sette på de svarte delene du har fra før.
Rødvin i spylertanken ja.... tenker det gjør susen ved promillekontroll, rødvinsdunstende Citroën vil nok bli gjenstand for GRUNDIG kontroll.. :lol:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

rødvinsdunstende Citroën vil nok bli gjenstand for GRUNDIG kontroll..
Det er nå sprit i spylervesken fra før da........... :oops: :roll: :D :D
Mvh
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

[/quote]
Det er nå sprit i spylervesken fra før da........... :oops: :roll: :D :D
Mvh[/quote]

hehe :D

For øvrig går jeg foreløpig bort fra teorien om at det må være feil på bryteren inne i kupeen. Tror det må være en "strømlekkasje" mellom kontakten ute ved tanken og kontakten mot bryteren. Det er jo strøm ut dit (lyser svakt i prøvelampe = for lav spenning!?). Jeg prøvde å se hvor langt det var mulig å følge ledningen og fant jeg plutselig en kontakt til! :o Det er tydelig at det har vært problem med dette tidligere, så er jeg heldig så er det skjøtet inn en ny ledning i motorrommet. Da er KANSKJE feilen der og kan utbedres.. :D
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

[/quote]

For øvrig går jeg foreløpig bort fra teorien om at det må være feil på bryteren inne i kupeen. Tror det må være en "strømlekkasje" mellom kontakten ute ved tanken og kontakten mot bryteren. Det er jo strøm ut dit (lyser svakt i prøvelampe = for lav spenning!?). Jeg prøvde å se hvor langt det var mulig å følge ledningen og fant jeg plutselig en kontakt til! :o Det er tydelig at det har vært problem med dette tidligere, så er jeg heldig så er det skjøtet inn en ny ledning i motorrommet. Da er KANSKJE feilen der og kan utbedres.. :D[/quote]

Feilen er funnet og utbedret! Det VAR selve kontakten... jeg tok, forsiktig med en liten kniv, å brettet ut disse kontaktsporene i kontakten - og da ble det liv i spyleren! Det var rett og slett dårlig kontakt.... Nå er den Blå Baron klar for kjøring - også i regnvær! :)
Post Reply