Ny sikringsboks.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Ny sikringsboks.

Post by Citroencx »

Jeg har bygget om mye av bilens elektriske anlegg.

Jeghar en sikringsboks som jeghar montert i motorrommet over batteriet som gir strøm til

1. Nærlys.
2. Langlys.
4. Vifte - varme.
5. Bilstereo.
6. Hovedsikring.

Alt er koblet via releer.

Ok men nå har det seg slik at dekselet forsvandt en mørk vinternatt og kontanktene har begyn å irre.

Jeg må lage et nytt.
Hva trenger jeg.
Sikringsholder for flatsikringer.

Men:
Jeg har en 30A inngang som gir strøm til alle de andre uttakene.
Jeg har altså loddet sammen alle kontaktene på ene siden untatt en som er hovedsikringen for hele systemet. - dobbelt sikret mao.

Vet noen om en boks som egner seg for dette?
Biltemaboksen duger ikke.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

ikke sikkert du liker forslaget mitt så godt men....du kan ta deg en tur på bilopphuggeri og hente deg en sikringsboks som er beregnet for å brukes i motorrom. Toyota har noen fine bokser som sikkert passer fint i akkurat din CX. Orginale japanske sikringsbokser er bedre enn noe annet du får kjøpt tror jeg....hvorfor sier jeg det? fordi jeg har hatt mange 80 talls toyota, men aldri hatt fnugg av el. problemer.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

citro1cx wrote:ikke sikkert du liker forslaget mitt så godt men....du kan ta deg en tur på bilopphuggeri og hente deg en sikringsboks som er beregnet for å brukes i motorrom. Toyota har noen fine bokser som sikkert passer fint i akkurat din CX. Orginale japanske sikringsbokser er bedre enn noe annet du får kjøpt tror jeg....hvorfor sier jeg det? fordi jeg har hatt mange 80 talls toyota, men aldri hatt fnugg av el. problemer.
God Ide.
Deter jo umulig å ta knekken på de der.
Har en kompis som har forsøkt å drepe en slik riskasse i 8 år.
Han har ikke lykkes ennå.
Post Reply