Visker bak

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Visker bak

Post by dagmatti »

Hei,

en litt artig sak (tross alt), i en skarp sving oppi gokk igår slo jaggu bakviskeren seg på! Sto på i ca 15 sekunder. Bryteren i dashbordet gjorde ikke noe fra eller til. Nå virker alt som det skal igjen. Tok en liten jakt etter releet som jeg antar må være synderen. Fant to stk. foran batteriet. Begge to var defekte, men ingen av dem var til viskeren! :roll: :wink: :lol: Minst en av dem var til kjølevifta foran (er det to til disse, to hastigheter?).

Men er det noen som vet hvor dette releet er?



-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Blått relee i sikringsboksen. (Mener jeg). Husker ikke hvilket, men skal prøve å sjekke i morgen.
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Visker bak

Post by Citroencx »

dagmatti wrote:Hei,

en litt artig sak (tross alt), i en skarp sving oppi gokk igår slo jaggu bakviskeren seg på! Sto på i ca 15 sekunder. Bryteren i dashbordet gjorde ikke noe fra eller til. Nå virker alt som det skal igjen. Tok en liten jakt etter releet som jeg antar må være synderen. Fant to stk. foran batteriet. Begge to var defekte, men ingen av dem var til viskeren! :roll: :wink: :lol: Minst en av dem var til kjølevifta foran (er det to til disse, to hastigheter?).

Men er det noen som vet hvor dette releet er?



-mattis
Har samme problem med bakruteviskeren.
Brukte 2 timer på feilsøking men uten resultat.
Det endte med at jeg kobla av viskeren og slik har den vært altfor lenge.

Altså...
Å drive feilsøking på manglede strøm er ikke noe problem, det er jeg liksom vandt med. Men å drive feilsøking på støm som er det men som ikke skal være der er en helt annen affære som blir for mye av det gode for meg.

Men venstre baklys og det ormebolet av ledninger som ligger det er i fokus med det første... Jeg tror kablingen går fra døra og ned dit så inn igjen til bagasjen og frem langs gulvet på venstre side. Men det er bare noe jeg tror.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

jonsto wrote:Blått relee i sikringsboksen. (Mener jeg). Husker ikke hvilket, men skal prøve å sjekke i morgen.
Mvh
Sorry, her rotet jeg med huet. Releet sitter selvfølgelig bak venstre baklykt. (Det blå i sikringsboksen er intervallreleet til pusseren forran. :oops: )
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Dette er ein grei måte å gjera det på om ein har problem med bakruteviskaren; :wink:

Image

Har aldri sakna den. (Ein CX bør jo berre ha ein viskar :D )
Post Reply