Plugger for CX 25 serien

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Tjensen2

Plugger for CX 25 serien

Post by Tjensen2 »

Jeg har antagelig sammenbrudd i tenningskomputer for 2. gang. I den anledning har jeg sett noen som advarer mot plugger uten motstand i. Bilens pluggledninger er motstandsledninger, så det skulle ikke være nødvendig. De orginale til CX Turbo serie 1 er Eyquem 755X som er uten motstand. Jeg har brukt Splitfire 409B, også uten motstand. De ofte brukte NGK B6HS har 1Kohm.

Noen meninger ?

PS: Hvor får jeg tak i konnektorer etc til motorstyringen, den ene til coilen var i alle fall dårlig (men dessverre ikke det som var feilen).
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Hei,
jeg bruker NGK plugger på min T2 87. Aldri noen problemer.

Ble faktisk advart mot Equem plugger en gang, en på en bensinstasjon sa de var noe d.... :twisted:

Nå skal jeg skifte, da blir det NGK igjen. Kjøper dem på Torshov bilrekvisita, de har et lite hakk som skal redusere soting.

Hørt at NGK gull/paladium plugger er nettopp gull, men jammen hadde det vært kjekt å vite hvor en kan få kjøpt dem :?: :cry: :shock:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Tjensen
Posts: 54
Joined: Tue 20 Apr, 2004 11:37

Mer om Plugger til Turbo

Post by Tjensen »

Nå går bilen igjen, med reparert computet og igjen med Splitfire 409B plugger. Vesentlig bedre enn NGK BP6H.

NGK gull/palladium kan være bryet verd på en T2, de heter B6HV eller B6HVX (eventuelt BP6HV). Sjekk også NGK VL18. Begge disse er sjeldne og dyre. En tilsvarende plugg er DENSO W20FPRZU. Jeg har god erfaring med den og med Bosch W6AS som har sølvelektrode, og ikke er like dyr.

Jeg merker forskjell på plugger både i jevnhet på tomgang og lave turtall og under aksellerasjon påp høye turtall. Min gamle T1 når 6000 omdr og cut-out ganske lett og raskt......
CX Turbo 1 1985
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Hvem forhandler Spiltfire plugger :?: :shock: :?:

Ringte litt rundt i trondheim, ingen har hørt om dem.
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Jeg fikk mine fra Autopower i Arendal, kom i posten. Dog kan du efter min mening spare deg bryet, bilen går akkurat like bra på NGK V-line eller (gudforby og ikke eksluder meg fra klubben,...) Nippon denso plugger :D

Tror, med all respekt for andre som har andre erfaringer/meninger/trosbekjennelser, at du skal være temmelig nevrotisk anlagt for å merke noen stor forskjell på ulike plugger, selvsagt forutsatt at alle passer til aplikasjonen.

Tron
Post Reply