el vindusheiser streiker

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

el vindusheiser streiker

Post by citro1cx »

begge mine el vindusheiser streiker, akkurat nå virker ikke noen av dem. Vet ikke helt hvor jeg skal finne feilen. Jeg har gjort følgende:

1. sjekket brytere, de virker.
2. har skiftet releèt R2 i sikringsboksen
3. har sjekket motorene (tvangsstyrt med 12 Volt dirkete på stømkabelen) og funnet ut at høyre motor muligens er defekt.

ser på koblingskjema at det kan/skal finnes en komponent nr 76 (L/H front window winder unit) denne finnes ikke på min, fordi den skal sitte under bryterne på venstre dør. Denne er vel for automatisk tilbake funksjon på vinduene?

Problemet er da: hvorfor virker ikke venstre vindusheis? Har jeg glemt å sjekke noe?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Er du helt sikker på at bryteren virker de kan være ganske lure. Imin bil trodde jeg at høyre vindu var defekt. Vi tok så ut bryteren og jobbet litt med den og voila nå virket det igjen.
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

geirkenn wrote:Er du helt sikker på at bryteren virker de kan være ganske lure. Imin bil trodde jeg at høyre vindu var defekt. Vi tok så ut bryteren og jobbet litt med den og voila nå virket det igjen.
har prøvd med 5 forskjellige brytere i tillegg til at jeg har målt dem, så det er nok ikke bryterne.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Etter å ha sett en forrykende vm kamp med noen kolde pils attåt ble alt så mye enklere :D ...måtte bare ut i bilen å se på elendigheten en gang til, feilen lå i kontaktene der en eller flere ledninger er tvilsomme, så dermed er feilen funnet :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply