Montere CD spiller

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

jonsto wrote:
hl wrote:Ta straum direkte frå batteriet (hugs sikring), set på eit rele og ta styrestraumen til releet frå ein brytar i førarsetet. Dermed sler radioen seg på kvar gong du set deg! :D :wink:
beste forslaget hittil. :D :D
Mvh
Og så letter du litt på skinkene for å slippe en "vind", radioen blir stille og eventuelle passasjerer hører "vinden" :lol: :lol: :lol: :oops: ...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

kjetil wrote:
jonsto wrote:
hl wrote:Ta straum direkte frå batteriet (hugs sikring), set på eit rele og ta styrestraumen til releet frå ein brytar i førarsetet. Dermed sler radioen seg på kvar gong du set deg! :D :wink:
beste forslaget hittil. :D :D
Mvh
Og så letter du litt på skinkene for å slippe en "vind", radioen blir stille og eventuelle passasjerer hører "vinden" :lol: :lol: :lol: :oops: ...

Kjetil S
Ja, dei vil iallfall få eit lite forvarsel, slik at dei får tid til å stikka hovudet ut glasi... :lol: :lol: :lol:
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Hva er det som slår seg på på første steg i tenningen i CX da?
Da er det jo bare å hente strøm fra den kilden.
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Sette inn enda et rele i en serie 2 :? Synes vel egentlig at releer er noe det finnes mer enn nok av i disse bilene. En CX skal være i bevegelse selvsagt og da er jo ikke dette noe problem :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Hva er det som slår seg på på første steg i tenningen i CX da?
Er det bare mine biler som ikke har dette første trinnet?
har masse Citroèn:-)
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

pål wrote:
Hva er det som slår seg på på første steg i tenningen i CX da?
Er det bare mine biler som ikke har dette første trinnet?
Tja, ikke vet jeg, jeg har aldri hatt bruk for det da jeg skrur på radioen med av og på knappen :lol:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

pål wrote:Er det bare mine biler som ikke har dette første trinnet?
nei, mine også, men til min forundring ser jeg at instruksjonsboka viser et trinn til.
Image
når jeg setter inn nøkkelen i min Simplex tenningslås, vrir jeg nøkkelen 180 gr (altså ikke et trinn C som vist i instrusksjonsbok) for å få tenningen på.
s.bjelke wrote:Skal vel ikke mye med releèr og slikt for å få dette til å virke?
å sette inn et ekstra relè forstår jeg ikke hensikten med, når det likevel kan hentes støm enten fra tenningslås eller andre komponenter som er koblet mot denne.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Läget finns där men jag har aldrig sett en Cx med något inkopplat där!? Kanske är lättare än man kunde tro?
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
StaaleB
Posts: 151
Joined: Wed 02 Mar, 2005 15:25
Location: Oslo

Post by StaaleB »

På min bil er det slik at jeg kan ta ut nøkkelen i posisjon C. Da aktiveres ikke rattlåsen. Hva som er hensikten med dette er ikke godt å si.
Ståle Bekkelien
Ex: Hvit 1986 CX 22 TRS
Ex: Blågrå 1986 CX 25 TRD Turbo Break - "Karl Bjarne" blant venner
Post Reply