Kupevifte.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Kupevifte.

Post by jonsto »

Er det noen som med sukses har skiftet kullbørster på kupevifta? Hvor fikk dere i så fall tak i kullbørstene.
Hadde en på besøk i går som sa at han hadde skiftet børster en gang, men at kommutatoren var nedslitt etter kort tid. Det er vel viktig at en får tak i børster med riktig hardhet.
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Kupevifte.

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Er det noen som med sukses har skiftet kullbørster på kupevifta? Hvor fikk dere i så fall tak i kullbørstene.
Hadde en på besøk i går som sa at han hadde skiftet børster en gang, men at kommutatoren var nedslitt etter kort tid. Det er vel viktig at en får tak i børster med riktig hardhet.
Mvh
Har ikke skiftet børster på akkurat en slik en, men på mange andre elektromotorer. Jeg kjøper alltid på TEM (trondheim Elektro motor) og tar med de slitte børstene. Det er utrolig hvor mye de gutta på TEM har på lagret sitt. Jeg har flere ganger kjøpt børster som har nesten riktig mål. De tilpasses lett ved å slipes ned med smergelpapir.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Jeg kjøper alltid på TEM (trondheim Elektro motor) og tar med de slitte børstene.
Ja, jeg har også utrolig bra erfaring med dem. De jeg har snakket med der har også vært hyggelige, og veldig kunnskapsrike! :D



-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Da får jeg vel prøve å ta en telefon til dem da. :D har en "hel haug" med vifter der det kjennes ut som lagrene er bra. Men kullene er oppbrukt.
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Kupevifte.

Post by Citroencx »

jonsto wrote:Er det noen som med sukses har skiftet kullbørster på kupevifta? Hvor fikk dere i så fall tak i kullbørstene.
Hadde en på besøk i går som sa at han hadde skiftet børster en gang, men at kommutatoren var nedslitt etter kort tid. Det er vel viktig at en får tak i børster med riktig hardhet.
Mvh
Jeg kjøpte børster på Fredrikstad vikleverksted og betalte 200,- for hele jobben. Leverte den klokka 11:00 hentet den klokka 15:00.

Fredrikstad vikleverksted er et funn,
3 hyggelige eldre karer som går og vandrer i et hav av ankere kobbertråd dingser og trafoer inne i en liten bakgård i byen.

De tar garantert oppdrag per postforsendelse/eventuellt telefon og sender deler.
Post Reply