Hazardlys og Tåkelys virker ikke.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Hazardlys og Tåkelys virker ikke.

Post by seggan »

Hazard lys: Virker ikke, sikring sjekket, er det et rele ? Lyser i lampa, ingenting skjer når jeg slår på knappen.

Tåkelys: Virker ikke, sikring sjekket, rele her og ? Slår på mellomstilling på lyshendelen, hjelper ikke. :roll: :shock: :roll:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Hazardlys og Tåkelys virker ikke.

Post by citro1cx »

seggan wrote:Hazard lys: Virker ikke, sikring sjekket, er det et rele ? Lyser i lampa, ingenting skjer når jeg slår på knappen.

Tåkelys: Virker ikke, sikring sjekket, rele her og ? Slår på mellomstilling på lyshendelen, hjelper ikke. :roll: :shock: :roll:
ble litt usikker på dette, men jeg tro ikke det et eget rele på nød blinklys bryter. Har sjekket på verkstedmanualen og finner ikke rele der heller. Jeg har flere ganger hatt prakk med selve bryteren, kan vel kanskje prøve med et bytte der først?

Rele på tåkelys skal vanligvis sitte gjemt bak dekslet rundt tenningslås. Du har vel sjekket pærene? Kan være lurt å sjekke tåkelys med 12 V direkte (koble direkte på lampene). Det kan være mye irr og elendighet inne i pæreholderene.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Er det ikke en slaks kontakt som hazard-bryteren skal kobles inn i? finn ut hvilke stikk som er strøm til blinkrelèet og kortslutt de to stikkene. Funker nødblinken da, så er det bryteren som er gåen...

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

ingkogni2 wrote:Er det ikke en slaks kontakt som hazard-bryteren skal kobles inn i? finn ut hvilke stikk som er strøm til blinkrelèet og kortslutt de to stikkene. Funker nødblinken da, så er det bryteren som er gåen...

IngKogni2
Funker blinklysene begge veier og ikke nødblinken er det nødblink bryteren som har pakket sammen.
Mvh
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Nå virker plutselig hazardlyset,,,ristet seg vel plass...lei av å høre mine klager hehe
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

seggan wrote:Nå virker plutselig hazardlyset,,,ristet seg vel plass...lei av å høre mine klager hehe
tror det kan være lurt med dusj med elektrospray inni bryteren.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Denne dama...var til Stig på Klett for LHM kaffe, hyggelig, snakket om tåkelyset som ikke virket...NÅ virker det, hun tåler ros...eller var jeg så sløv at jeg ikke trykket inn knappen..skal skifte til gule :idea:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

seggan wrote:Denne dama...var til Stig på Klett for LHM kaffe, hyggelig, snakket om tåkelyset som ikke virket...NÅ virker det, hun tåler ros...eller var jeg så sløv at jeg ikke trykket inn knappen..skal skifte til gule :idea:
hu driver nok bare og tester deg, slik som kvinnfolk vanligvis pleier... :twisted: 8)
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply