Ubehagelig tur i CX - Har du hørt sånt?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Ubehagelig tur i CX - Har du hørt sånt?

Post by Black Lemon »

I går hadde jeg en ubehagelig tur i CX og det skal man jo ikke ha. Kjøleviftene slo ikke inn og jeg satt fastlåst i kø med temp på 110. Fullt varmeapparat på (jeg har lest at dette skal hjelpe dersom motoren er i ferd med å koke), hvilket ikke gjorde køståingen udelt behagelig all den tid sola skinte og asfaltjungelen var varm. Uff og uff!!! I dag en tur til Stor for å kjøpe ny bryter og vips nå virker det igjen. Den gamle bryteren ble sist byttet i mai 1990 og er dermed 17 år og ville vel derfor flytte hjemmefra.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Og så har du ikke CX spesial"verktøy" i bilen? Er påbudt i alle CX! Hva det er? Jo, en ti cm lang ledningstump med spadestikker i hver ende! Da tar du av kontakten på radiatoren og kobler mellom den kontakten som står horisontalt og en av de to som står vertikalt. (Eller var det omvent?) Da går vifta på halv eller full fart hele tiden.
Mvh
jonaas
Posts: 135
Joined: Fri 26 Mar, 2004 16:01
Location: Randaberg ved Stavanger

Post by jonaas »

Eller hva med å sette inn ei ekstra vifte med manuell bryter fra kupeen?
Har selv satt inn dette da det er fester til to og jeg hadde en ekstra vifte. Det må jo være ideelt for dem som bor i områder det lett blir kø. Både som reserve og ekstra kjøling på de varme dagene.
C4 og C5
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

På de "vanelige" GTIene og de fleste andre er det to vifter. Av serie to bensin biler er det 20, 22 og Croisette som har en vifte.
Mvh
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

jonsto wrote:På de "vanelige" GTIene og de fleste andre er det to vifter. Av serie to bensin biler er det 20, 22 og Croisette som har en vifte.
Mvh
Njaa, etter hva jeg vet ble vel også disse levert med 2 vifter dersom de originalt ble levert med hengerfeste.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
jonaas
Posts: 135
Joined: Fri 26 Mar, 2004 16:01
Location: Randaberg ved Stavanger

Post by jonaas »

Jeg visste nok at noen modeller har 2 vifter. Hvilke det er skal jeg ikke si noe om. :wink:
Men som Jon sier så var det bare en også på min Croisette.
Uansett kan en av viftene (eller begge) enkelt koples til en manuell bryter inne i kupeen for de som måtte ha (eller få) problemet. Da slipper en å gå ut og åpne panseret om problemet skulle oppstå. :D
C4 og C5
Post Reply