Mer hva er det egenlig som skjer...

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Mer hva er det egenlig som skjer...

Post by Adelsøn »

Vår kjære Aagot har fryktelig dårlig lys, varmeapparatvifte som nesten ikke blåser og TRÆGE vinduer. Dårlig spenning? Bytte dynamo? Det er ALLTID ett eller annet som ikke er i orden på den bilen... :evil:
MEN: Hu har bestemt seg for å starte uten krangling for en periode. En får være glad for de små ting her i livet, som kjerringa sa...

Tips forresten: På dynamoen er det en mutter i en gummidings som pleier å falle ut når jeg skal sette i bolten. Ut igjen med dynamo, banne, sette i muttergummif...skapet og prøve igjen. Min på alle måter eminente frue foreslo superlim. Det funker hvis du er forsiktig... Så kom jeg til å tenke på noe mens jeg griset med Sikaflex på kjøkkenet: Selvfølgelig! Silikonpakning, kontaktlim, hva som helst som ikke gir stiv limfuge. En kompis fikk det til å sitte med Isola asfaltfugemasse, denne blir borte sammen med olje og griseri når man tar motorvask (he, he, prøv å komme til i DEN kroken med motorvask :lol: :lol: )
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Mer hva er det egenlig som skjer...

Post by Göran W »

Adelsøn wrote:Vår kjære Aagot har fryktelig dårlig lys, varmeapparatvifte som nesten ikke blåser og TRÆGE vinduer. Dårlig spenning? Bytte dynamo? Det er ALLTID ett eller annet som ikke er i orden på den bilen... :evil:
MEN: Hu har bestemt seg for å starte uten krangling for en periode. En får være glad for de små ting her i livet, som kjerringa sa...
Jordkabel från batteriet till chassie eller polskorna på batteriet?
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Finnemann
Posts: 416
Joined: Mon 22 Mar, 2004 20:20
Location: "Værdens navle"Rogaland

Post by Finnemann »

Hva med og måle ladespenning og batteriet, er litt lettere og stille diagnose når man kjenner til div.
Ellers kan alle tips sikkert søkes i tidliger innlegg,synes og ha lest om samme problemer før.
Man trenger ikke være idiot for og elske CITROEN men det hjelper
Post Reply