Fjerne alarm

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Fjerne alarm

Post by Sturla »

Er det noen tips for å fjerne en gammel alarm? Det er på den tverre GTI t1 som ikke vil starte. Under dekselet på venstre side av rattet er det en helt utrolig spghattivase med ledninger til en slik ettermontert alarm, Sikkert satt på når bilen var ny, men håpløst og "tjuvkoblet på uttak fra både tenningslås og annet. Spsm. Hvordan fjerner man dette uvesenet? Det er jo ikke en enkel sak å vite hva som er opprinnelig ledningsnett, og hva som er jall. Vanskelig å feilsøke med så masse rot. Det er ikke bare å kappe løs, opprinnelig nett er "spleiset sammen" med uvesenet mange steder.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

I utgangspunktet kan du jo tenke som så at "alle grønne ledninger er originale". :wink: :D
Erlig talt, dette blir nok en utfordring. Er det helt umulig å følge ledningene? Ledningsnettet på CX er jo en utfordring i seg selv. Kanskje du skal vurdere å ta vekk dasjbordet? Er egentlig ikke så mye skruing, men det er en fordel å ha gjort det på en huggebil først. :wink: :D
mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

:shock: ja, jeg hadde store øyne da jeg så elendigheten. Tror ikke det er lett å få tak i ny ledningsbunt fra tenningslås og frem, men det hadde nok gjort susen. Slikt finnes jo til D modellene, kanskje jeg skal sende en forespørsel til cxbasis.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Post Reply