Pluggledninger

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Pluggledninger

Post by Lars »

Har en pluggledning som snart er gåen på min 85 GTi Turbo. Stakk derfor innom Auto2000 i Trondheim i dag for å sjekke om de har "originalen". Jo, da. Det kan de skaffe. Til 1.400 kroner for et sett!!! (Mannen på delelageret syntes også det var dyrt, så han tilbød meg 15% rabatt.)

Nå har jeg lett litt rundt og ser at Classic Parts selger et sett til CX 25 ie/ieT til 609 kroner. Går ut fra at det dekker Turbo.

Og så Mekonomen da - de selger kabler enkeltvis til en latterlig lav pris. 219 kroner blir det for et sett - og jeg trenger altså bare én.

Spørsmålet blir: Er det noen som har peiling på kvaliteten på Mekonomen-produktene? Og hva med Classic Parts sine?
'68 ID 19B Confort og '90 XM V6.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

kjøpte tennkabler hos Torshov til min bx i fjor, kan tenkes de har til T2 også, til en mer fornuftig pris sansynligvis. Tror de er veldig behjelpelig med bestillinger der også.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har vært en del snakk om dette på "akuten". Titt innom der og søk på temaet. Men sier gutta på Classic parts at du kan bruke deres er det helt sikkert riktig. Min erfaring er at de gutta kan Citroën.
Mvh
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Post by Lars »

Takk for tipset om Akuten, Jon. Etter å ha lest hva som skrives der, så blir nok min konklusjon originalkabler.
'68 ID 19B Confort og '90 XM V6.
Post Reply