CD-spiller i hovedenheten?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

CD-spiller i hovedenheten?

Post by Torres »

Anlegget i bilen er avdanket eksemplar av de første RDS-radioene. Den lever sitt eget liv og vil i alle fall ikke høre på det jeg vil høre på. Det egner seg heller ikke til å ligge i midtkonsoll da knappene er helt flate og sitter tett.

Jeg har i den sammenheng skaffet meg et Pioneer-anlegg med CD-spiller. Men hvordan går det? Virker CD-spilleren når anlegget er montert vertikalt?
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Du vet vel aldri om en CD-spiller virker vertikalt før du har prøvd.

Jeg har en RDS-radio med kassetspiller mellom setene, og en 10-platers -skifter i bagasjerommet.

Dette fungerer, og så har man alle tre ...
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Re: CD-spiller i hovedenheten?

Post by Gilbert »

Det er ihvertfall en del spillere som _ikke_ virker i vertikal stilling. Men jeg tror Pioneer er blandt dem som klarer den utfordringen bra. Det kan jo være verdt å spørre butikken før du begynner slik at du eventuelt kan bytte.
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
webmaster
Site Admin
Posts: 141
Joined: Wed 17 Sep, 2003 12:52

Post by webmaster »

Jeg har en Pioneer RDS Radio/Kassett med 6 platers CD-skifter som funker knall i CX'er. Ta kontakt om du er intressert.
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

steinarsv wrote:Du vet vel aldri om en CD-spiller virker vertikalt før du har prøvd.
Heh. Sant nok.
webmaster wrote:Jeg har en Pioneer RDS Radio/Kassett med 6 platers CD-skifter som funker knall i CX'er. Ta kontakt om du er intressert.
Nå har det seg slik at det anlegget jeg har for hånd er veldig billig. Nemlig gratis. :lol:
Men dersom det ikke funker, er jeg interessert.
audun ø

CD-spiller i bil

Post by audun ø »

Jeg kjøpte først en panasonic, men den fungerte ikke. Hoppet i sangene, og cd-platene nektet å løse seg ut. Fikk pengene tilbake og beskjed om at det kun var Alpine som funket. Men jeg kjøpte en Kenwood i en annen butikk og den funker uten noen problemer. Så rådet er å forhøre seg med butikken før en kjøper.
Bjørn S.
Posts: 18
Joined: Wed 14 Jan, 2004 10:10
Location: Oslo

Post by Bjørn S. »

Torres wrote: Men dersom det ikke funker, er jeg interessert.
Interessant logikk, det der :lol:
De CD-vekslere jeg har vært borti (JVC og Sony) har en skrue du må vri på for å "sette" montasjeposisjon. Jeg kan ikke skjønne at det er noe annet enn en innstilling for laseren. Hvis du vet typebetegnelsen er vel det enkleste å sjekke med importøren?
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Hm. Litt dobbelt opp her nå. Samme emnet er diskutert i ettertid. http://www.citroencx.no/forum/viewtopic.php?t=63
Bjørn S. wrote:De CD-vekslere jeg har vært borti (JVC og Sony) har en skrue du må vri på for å "sette" montasjeposisjon. Jeg kan ikke skjønne at det er noe annet enn en innstilling for laseren. Hvis du vet typebetegnelsen er vel det enkleste å sjekke med importøren?
Det stemmer det med innstilling på CD-vekslere, og at dette er for å vri laseren i rett posisjon. Men dette finnes ikke på hovedenheten, da denne er designet for å spille horisontalt.

Kan forøvrig legge til at Pioneer-spilleren fremdeles funker utmerket. Har hatt ett tilfelle der CD-platen hverken ville ut eller inn, og i alle fall ikke spille. Dette ble kjapt løst ved å ta opp spilleren, sette den i normal vinkel og sette den ned igjen. :wink:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Har nok ingenting med retning på laser å gjøre, men derimot retning på opphengsfjører til drivverket, som faktisk må "henge" i disse fjørene for å unngå unødvendig humping som vil gi "hopping". Laseren, derimot, "glir" på en fastmontert skinne på det nevnte drivverk :wink:
har masse Citroèn:-)
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Hehe. Da var det oppklart. Sånn går det når en skryter på seg peiling. :lol:
nikolai
Posts: 11
Joined: Sun 25 Jan, 2004 23:22
Location: hamar/norge

Post by nikolai »

:lol: :lol: ..har SONY cd/radio fungerer uten problemer 1 år i cx,ellers er 3 år gammel... :twisted: :twisted:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

....kjører også Sony. (med veksler) Tenk om det hadde eksistert et "fett" fransk bilstereo merke der ute!!? Det måtte jo vært krem :idea:
har masse Citroèn:-)
Post Reply