kupevifte sikring?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
took.

kupevifte sikring?

Post by took. »

Skal hente hjem en `79 mod reflex break nå. Bilen virker bra, men kupeviften funker ikke på noen av hastighetene. Turtelleren virker heller ikke. Forøvrig virker alt elektrisk upåklagelig.. Noen teorier? Sjanse for at det bare er en sikring, mao går turteller og kupevifte på samme krets? Hvor er sikringene lokalisert på disse igjen?
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Sikringane finn du i motorrommet; attmed hydraulikktanken. Du har muligens ogso ein sikringsboks på andre sida av tanken; på torpedoveggen.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Trodde også det var sikring på min -83 Break. Men det viste seg og være ledningsbrudd i konsollen like ved hendelen. Knekker litt på ledningen hver gang du beveger hendelen. :cry:
Mvh
maast
Posts: 50
Joined: Thu 23 Nov, 2006 13:33
Location: Trondheim

Post by maast »

Nederste sikring ved hydraulikktank mener jeg går til vifta, sjekk også kabelsko under reservehjul da denne laget samme feil til meg for 14 dager siden.
CX 25GTI Turbo S1, ID 71m, EL Saxo 99m.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

og turtelleren kan vel være en kabelsko med dårlig kontakt. Mener å huske at den på noen modeller er koblet til ene terminalen ved coilen? (men jeg kan huske feil)


-m
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

Dersom det er to forskjellige feil:

Er det ikke en overtemperatursikring plassert på noe motstandstråd bak et lokk på viftemotoren?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

tronde wrote:Dersom det er to forskjellige feil:

Er det ikke en overtemperatursikring plassert på noe motstandstråd bak et lokk på viftemotoren?
Tenker du ikke på motstandene til hastighetsreguleringen nå?
Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

jonsto wrote:
tronde wrote:Dersom det er to forskjellige feil:

Er det ikke en overtemperatursikring plassert på noe motstandstråd bak et lokk på viftemotoren?
Tenker du ikke på motstandene til hastighetsreguleringen nå?
Mvh
Jo. Hadde brudd i sikringen på min '84 en gang, og da mener jeg bestemt at viften ikke gikk?
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

hei,

hvis motstandstråden brenner av går vifta fortsatt på høyeste hastighet mener jeg å huske? :)


-m
Post Reply