sentrallås og vindu

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
took.

sentrallås og vindu

Post by took. »

Har fått et interessant problem på min nyinnkjøpte trd t2 ..
For noen uker siden sluttet sentrallåsen å fungere. Dette uten særlig forvarsel bortsett fra at høyre fordør ikke alltid hang med. Men i morges når jeg skulle ta den til jobben var det første som skjedde når jeg slo på tenningen at vinduet på høyre fordør gikk helt ned. Dette uten at jeg var i nærheten av bryteren. Det er heller ikke mulig å kjøre vinduet opp igjen, virker som motoren på vinduet får strøm hele tiden så lenge tenningen er på. Er jo ingen umiddelbar krise siden bilen står innelåst og tørt, men det det blir jo litt kaldt med åpent vindu. Dessuten er jeg redd for at motoren til vinduet skal ta kvelden. Mine mistanker går mot kabeloverføringen mellom førdør og A stolpe.. Noen forslag til hvordan gripe an problemet??
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ville nok begynt med å sjekke ledningene fra A stolpen og inn i førerdøren ja. Har sett flere eksempler på brudd her. Har ikke vært ute for egenrådig oppførsel på vinduene, men ser at muligheten absolutt er til stede.
Mvh
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Eller kanskje bryteren som kjører ned har pakket sammen?

På en PT-Cruiser jeg hadde var bryterne bak i golvet, med det resultat at ungene hadde trampet dem istykker på no time.

Bryterne er mellom forsetene: Image

Og da gikk vinduene ofte ned og ble der, helt til jeg dro ut ledningene på bryterne.

Kan jo være verdt å sjekke.

H.SaX
took.

Post by took. »

Hmmmm, noen som vet hvordan, om mulig, man kommer til kablene fra døren i A stolpen?? Kommer de opp i sikringsboksen, eller??
Eller kanskje bryteren som kjører ned har pakket sammen?

På en PT-Cruiser jeg hadde var bryterne bak i golvet, med det resultat at ungene hadde trampet dem istykker på no time
Samme greie på denne viste det seg. Min klåfingrede sønn har vært frempå, greide å kile bryteren på passasjersiden i åpen stilling.. :D
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

jøss det var et mystisk problem. Har aldri hatt problemer med vinduene, men motoren til sentrallåsen på høyre fremdør var skiftet av en tidligere eier. Den er ikke original, og trengte en del justering for å fungere bra da jeg kjøpte den. Bør vel kunne la seg ordne en gang for alle men.. alt tar jo tid. Evt. vil jo en original motor fungere vel så bra sikkert.. :)



-m
took.

Post by took. »

Vinduet er ordnet, det var bare bryteren..

Sentrallåsen funker ikke i det hele tatt, mistenker at det er kablene mellom førerdør og A stolpe, da den fungerer enkelte ganger når jeg røsker litt i kablene der.. Kablene ser orignale ut.. Mye jobb å plukke fra hverandre??
Post Reply