varmeaparatet fusker kommer av og til

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

jonsto wrote: :shock: Strips? Kommer ikke på tale! Skal jo se pent ut også. :wink: :D
Mvh
Det finnes selvklebende "puter" beregnet for å feste kabel. Noen slike under dekselet, og strips gjennom utsparingene i panseret gjør underverker. Putene kan man forsåvidt lage selv også i passende materiale. Biltemas dobbeltsidige tape (29-320) er utmerket til å feste dem med.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Om vinteren skrur jeg av dekselet som sitter over vifta i motorrommet.

1. varmluften blir ennå varmere.
2. Jeg får aldri kondens i varemeanlegget eller snø som dekker for inntaket.
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Neppe å anbefale, om jeg ikke misforstår hva som fjernes. Da vil gasser fra motorrommet gå rett inn i kupeen. Om det da er en exhaustlekkasje i motorrommet kan det fort bli den siste kjøreturen.... CO gass er ikke å spøke med.

Men varmere og mindre kondens blir det sikkert. Men hensikten helliger ikke alltid middelet...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

johanam wrote:
Hva med fartsregulatoren i aluminiumsplaten under hanskerommet? Er den en feilkilde?
:

mvh, Johan.
ja den er en feilkilde, men symptomene vil være at vifta bare virker på ett trinn. Problemet på denne er at loddepunktene løsner. Disse kan enkelt loddes på igjen.

Forøvrig er det vel kjent at Boshmotoren i vifta er for svak. En arbeidsom tysker har gjort noe med dette på sin CX og beskrevet det ganske nøye her: http://www.citdoks.de/Bilder/418/CX_S2_Geblaese.pdf

mer nyttig info om kupevarme her:
http://web.telia.com/~u84003985/CITROEN ... #Kupevarme
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Det er vel heller en arbeidsom normann ved navn Knut som gjorde denne jobben :wink:
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

pål wrote:Det er vel heller en arbeidsom normann ved navn Knut som gjorde denne jobben :wink:
takk pål, det visste jeg jo egentlig :oops:
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

n10516 wrote:Neppe å anbefale, om jeg ikke misforstår hva som fjernes. Da vil gasser fra motorrommet gå rett inn i kupeen. Om det da er en exhaustlekkasje i motorrommet kan det fort bli den siste kjøreturen.... CO gass er ikke å spøke med.

Men varmere og mindre kondens blir det sikkert. Men hensikten helliger ikke alltid middelet...


Vidar
Man skal ikke sitte å puste i eksos vidar.
Vi vet det. :wink:
frendall
Posts: 32
Joined: Tue 09 Dec, 2008 19:08
Location: Røkland i Saltdal
Contact:

kan bekrefte nu at alt er i orden med bilen etter omlodding

Post by frendall »

Bilen funker som ny nå etter jeg loddet om hele printkortet. Har ikke i min tid som mekanikker elektriker sett noe så dårlig lodding. Men som sagt alt funker så ta ut printkortene og sjekk loddingene. Du sparer endel kroner på det. Kjøp heller en flaske vin til kona :D
Har en CX serie 1 1983 og en CX serie 2 1985
Driver med og lager prototyper til vakumforming i plast. Har snekker verksted her og lager vell i grunn det meste da. Men er mekanikker og sveiser som fag for lenge siden..
Post Reply