Høydemotor.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Guest

Høydemotor.

Post by Guest »

Høydemotoren på bilen fungerer ikke. Tenkte å ta ut denne og overhale den, men hvordan gjør man det? Er det noen som har gjort det før?

Å kjøpe ny motor blir for dyrt, Citroen skal ha ca. 5300.- for en ny en.

Savner å kunne gjøre litt citr.akrobatikk, så det hadde vært greit å få dette i orden.

mvh
Trym
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Høydemotor

Post by trymgreg »

Det var jeg som skrev innlegget.
Var visst ikke innlogget :lol:

mvh
Trym
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Alfred
Posts: 69
Joined: Tue 13 Apr, 2004 09:05
Location: Fredrikstad

Post by Alfred »

Dette er en relativt enkel jobb hvis du bare lager deg litt høyde under bilen.
Motoren ligger under bilen ender passasjersetet langs hovedbjelken. Du finner den ved å følge de langsgående ø5mm stengene. Du vil dase hva du trenger av verktøy (10/11mm nøkkel) etc.

Det er mer utfordrende å montere den nye, for armen til ledestengene må plasseres i riktig vinkel. Hvis du finner en ny med armen montert er du reddet, hvis ikke så er det en god tegning i Haynes.

Du må også sikre deg riktig kopling elektrisk. Jeg måtte kutte ledningene og kople dem sammen igjen.

Lykke til
Alfred
CX25-croisette aut-1989
TRS22 - 1985
Xantia 1999
C5 - 2003
Helge MS

Post by Helge MS »

hei

KLubben har brukte høydemotorer til orientering. ikke nødvendig å kutte ledninger.. det er stikker lenger inn i kupeen.. i midtkonsollen.. prøv en annen bryter før du går i gang med overhaling.. og forresten så skader det ikke å smøre overføringene til høydekorrektørene.. særlig bak..

H.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Her kan det være på sin plass med et godt råd jeg fikk da jeg kjøpte min første :wink: Cx. Ta Citroën aerobics minst en gang i måneden ellers setter motoren seg lett fast.
Et enkelt og godt råd :!: :D
Mvh
Post Reply