CX på sitt morsommste.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

CX på sitt morsommste.

Post by jonsto »

Ringte en kar til meg med følgende historie:
Bilen sto og gikk da en kompis prøvde å starte den, med følgende resultat.
Ladelampen lyser ikke når tenningen slåes på. Men etter oppstart og ved gasspådrag lader bilen og lampen lyser. Sentrallåsen sluttet å virke. Når han blinker til venstre blinker også varsellampen for åpen bakluke. Når han blinker til høyre blinker varsellampen for åpent panser. Varsellampe for åpen venstre bakdør står alltid på. Ingen lys i klokkene på instrumentpanelet. Dieselmåleren sluttet å virke. Dette er en Diesel Turbo2.
Noen med gode forslag til løsning?
Mvh
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: CX på sitt morsommste.

Post by ingkogni2 »

Han prøvde å starte den, som i at han vred nøkkelen til startpossisjon i stedenfor å stoppe den?

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX på sitt morsommste.

Post by citro1cx »

dårlig kompis altså... :lol: prøv å åpne hanskerommet og venstre vindu bak, men pass på at kupelyset ikke står på :P

eller mer seriøst, jeg tror jeg ville begynt med å se på starteren om det er noe overslag eller jordingsfeil.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX på sitt morsommste.

Post by jonsto »

Ja, han prøvde å starte den ved å vri nøkkelen i startposisjon. Glemte å nevne at vindusheisene sluttet å fungere i samme slengen.
Jepp, Roger, jordingsfeil slo også meg. Sa at han skulle prøve med en ekstra jording på dynamoen. Hadde vært enklere å løse problemet om jeg hadde hatt bilen her. Men når den befinner seg i Østfold så er det ikke så greit. :? :roll:
Mvh
Post Reply