Hvor hører disse hjemme?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Hvor hører disse hjemme?

Post by RolandM »

Noen emner må jo være beregnet for novisene også, så jeg starter likegodt mitt eget: Hvor hører disse ledningene hjemme? Fant dem i bakerste høyre hjørne på motorrommet i 20 RE'en, under jakten på årsaken til at spyleren ikke fungerer.

http://cx.zapto.org/gallery/album352 (se de siste to bildene)

Jeg er en enkel sjel, og når jeg finner to ledninger med opptil flere kontakter som ikke er plugget inn noe sted, går jeg rett og slett ut fra at de burde ha vært det, og at det formodentlig har en konsekvens for noe av utstyret inne i bilen. Dette fordi begge ledningene er en del av den tape-omviklede ledningsbunten som kommer fra dashbordet gjennom et hull helt øverst i torpedoveggen, på bilens høyre side. Men noe sted der de åpenbart BURDE ha vært plugget inn fant jeg ikke, så det har tydeligvis sine ulemper å være en enkel sjel også... :oops:

Av ting i motorrommet som for tiden har litt alternativ funksjonalitet, er direktekoblet kupévifte det eneste jeg kommer på. Det går en annen ledning til spylermotoren, og malfunksjonerende intervallvisker og varselblinklys har vel også sin opprinnelse annetsteds enn under panseret.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Hvor hører disse hjemme?

Post by Göran W »

Den två-poliga ser ut att vara kylarvätskenivå eller spolarpump.
Den stora kontakten har nog ingen funktion på din Cx20. Tror den hör till bilar med AC. Förmodligen satte citroën in samma kabelhärva i alla?
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Post Reply