Dahsbordproblemer

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Brynjar
Posts: 30
Joined: Thu 11 Feb, 2010 09:40

Dahsbordproblemer

Post by Brynjar »

Jeg mistet alle lysene i instrumentpanelet samt at tre alarmlys kom på. ( Hydraylikk- motorolje og bremser) Det rare er at når jeg bremser og gir gass slukker alarmlysene. Jeg har sjekket HML og motoroljen og dette er ok. Har det noe med nivåkontroller å gjøre?

Vh Brynjar.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Dahsbordproblemer

Post by jonsto »

Synes det høres ut som brudd i printet . Prøv å skift hele instrumentenheten. Foresten, før du gjør det, mål på batteriet og se om dynamoen lader.
Hvilken bil er det forresten?
Mvh
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Dahsbordproblemer

Post by Göran W »

Tror du har dålig jordning till instrumentet. De lampor du nämner tänds ju genom att jorda mot givare. Övriga tänds väl genom att +sidan tillkommer?
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Dahsbordproblemer

Post by pål »

Sitere Rema 1000 : "Det enkle er ofte det beste" ; jeg tror nok jeg ville begynt å søke etter dårlig kontakt, å da særlig etter jordfeil som Gøran sier. Kan godt være print, men hvorfor begynne med det mest omfattende?
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Dahsbordproblemer

Post by citro1cx »

hadde det bare vært instrumentbelysningen som forsvant ville jeg anbefalt å sjekke reguleringknappen for instrumentbelysningen. Den kan være en luring. Men når de tre lampene i tillegg lyser, høres det ut som et større problem. Enig med pål at jordingen kan være dårlig og forårsake tull, men det skjer vel ikke så plutselig. Dårlig tenningslås derimot, kan skje brått og uventet. Hadde et ligende problem på en av mine for noen år siden, da lampene lyste i hytt og pine. Det viste seg at plastdingsen nederst på låsen hadde løsnet og kontaktflatene gled fra hverandre. Byttet låsen og bilen fungert bra etter det.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Brynjar
Posts: 30
Joined: Thu 11 Feb, 2010 09:40

Re: Dahsbordproblemer

Post by Brynjar »

Hei igjen!
Takk forsvarene jeg har fått. Bilen er en cx 2,5 D- 1987 mod. Jeg tuklet med printet og da fikk jeg sproradisk lys men ikke i hele panelet. Dette varte noen dager og forsvant helt. Hvor kan jeg finne nytt/ brukt panel?

Mvh :roll: :roll:
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Dahsbordproblemer

Post by Göran W »

Finns säkert i klubbens lager eller hos Jon!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Dahsbordproblemer

Post by jonsto »

Har inntrykk av at det er lettere å finne hos meg enn på klubblageret for tiden.
Så send meg en PM med navn og adresse.
Mvh
Post Reply