Kortslutning?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
ny medlem

Kortslutning?

Post by ny medlem »

Var og hentet meg min første cx (25 TRI)på ti år på fredag.
Når jeg kommer hjem med gliset ryker det under reservehjulet og motoren lar seg ikke starte efter stopp :evil: , og bateriet er straks flatt!
et oljerør under reservehjulet er blitt så varmt at det har svidd i filler to oljeslanger som går paralellt med dette.
Noen ideer om hvor det kan være overledning, og hvordan jeg greiest kan fixe de ødelagte slangene?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det er vel returslanger som er ødelagt. Disse reparerer du greit med å smette inn en pasende rørstubb. Når det gjelder røret som blir varmt er det nok ei elektrisk ledning som ligger mot røret og kortslutter. Du bør snarest lokalisere feilen. Slik at det ikke tar fyr! :shock:
Lyste det ikke i noen lamper inne i bilen?
La oss få høre hva du finner ut.
Mvh
ny medlem

kortsluttning!?

Post by ny medlem »

Nei, ingen lamper lyste, og ingen sikring gått!
Ser ut til at det er en grønn(hva ellers) ledning som har ligget inntil og slitt av isolasjonen mot oljerøret.
Er det returslanger er det vel ikke mye trykk på disse da!?

Mads
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

Jeg tror jeg vet hvilke rør det er snakk om, men jeg er sannelig ikke sikker på hva slags ledning det kan være. Ligger dette ved siden av stålrørene som reservehjulet ligger an på? Har bilen abs?

Alle tynne plastrør som har gått istykker opp igjennom tidene på mine biler har hatt lavt trykk, så det har fungert utmerket å tre i små plastrør eller liknende for å tette de. Gummirør utenpå virker også fint.



--
mattis
ny medlem

kortslutning!?

Post by ny medlem »

bilen har ikke ABS, og det var ikke den ledningen jeg trodde.
Med det samme jeg kobler til batterietfreser det til både her og der, og bilen er helt død!
Finnes det flere sikringer enn de i boksen innei bilen, og er det noen som har vert borti noe tilsvarende, og kan ha noen ide om hvor kortsluttningen ligger??

Mads
ny medlem

kortslutning

Post by ny medlem »

Fant den!
Mellom venstre gasskule og en kabelpakke som lå inntil
Svever atter over veiene!

:D mads
Post Reply