Startmotorproblemer.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Brynjar
Posts: 30
Joined: Thu 11 Feb, 2010 09:40

Startmotorproblemer.

Post by Brynjar »

Har en cx 2,5 turbo 87 T2. Starmotoren nekter å slå inn. hører et rele som klikker og det er strøm frem til motoren. er den gåen eller kan det være andre ting. releer eller slikt. det er velldig vanskelig å få av dekslet som ligger over startmotoren. spesilt den øverste skruen. dette har skjedd brått og brutalt.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Startmotorproblemer.

Post by pål »

Kan være dårlig kontakt i hovedkabel, enten på batteri eller nede på starter. selve kabelen kan være dårlig . men selvsagt kan selve starteren ha tatt kvelden. muligens innslagsreleet. ofte kan du få den igang med å kakke litt på den med en tre-stav el. :wink: Men det må sees på som en nødløsning. Om du synes det dekslet er vrient, må du bare bite tennene sammen å prøve igjen. det finnes ting på en CX som er MYE vanskeligere enn dette :D :D
har masse Citroèn:-)
Brynjar
Posts: 30
Joined: Thu 11 Feb, 2010 09:40

Re: Startmotorproblemer.

Post by Brynjar »

takk Pål! jeg jobber med saken. Mulig for lav spenning på batteriet. Skal skifte det. det har vært tomt 2-3 ganger den siste tiden.
kommer tilbake.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Startmotorproblemer.

Post by dagmatti »

Hei,

hører du det klikker men uten at motoren går rundt kan det også være bare børstene i starteren.


-m
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Startmotorproblemer.

Post by knut »

Jeg ville begynt med å kontrollere jordledningen som går til girkassa. Gjort skikkelig rein til godset er blankt, satt på ei taggete skive og skrudd skikkelig til. I andre enden av ledningen ville jeg kontrollert polskoen, gjerne bytta den med en ny hvis det er en som er pressa på ledningen.
Post Reply