Hurtig gløde system

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Hurtig gløde system

Post by Primajor »

Noen som vet hvor å få tak i hurtig gløde system...?
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hurtig gløde system

Post by dagmatti »

Klubben pleide å ha, (men det er 6 år siden jeg kjøpte!). Ellers lå de for ikke så lenge siden ute på Beru sine web sider, mulig det finnes info om hvor de kan bestilles der.


-m
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: Hurtig gløde system

Post by Primajor »

Tusen takk for hjelp..
Jeg har vært på websiden til Beru og sendt forpørsel om hurtig glødning system " ISS "... :D
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hurtig gløde system

Post by dagmatti »

Hei,

det er ikke ISS du skal ha. ISS står for Instant Start System, og det er langt ifra det du får på en cx. :D Hurtiglødepluggene til cx bruker 6-7 sekunder på sommeren.

Jeg fant tilfeldigvis boksen jeg kjøpte i boden her. Beru sitt bestillingsnummer (på det du skal ha) er: 0 120 000 032. Det heter "SR-SET 032" "Umwelt-Nachrüstsatz für Citroen / Fiat / Peugeot /Talbot-Diesel". Når jeg taster inn 0 120 000 032 på product finderen på Beru sine sider får jeg fortsatt et par treff, men før hadde de en fin beskrivende side også som ser ut til å være borte. Selve settet består av 4 stk GN 909, 1 stk GR 034, og 1 stk AG 001. GN er glødepluggene, og GN glødepluggene har innebygget en reguleringssløyfe som fungerer som en termostat; når de når riktig temperatur bruker de mindre strøm. GN 909 er samme plugger som sitter i xm 2,5 td, så selve pluggene kan du jo bare kjøpe på biltema for 99 kroner om du ikke finner de originale. De har kanskje passende gløderelee også? Glødereleet ser jeg for meg er meget enkelt: Tror ikke disse pluggene skal ha 12V direkte på seg, istedet får de spenning via en liten motstand i regulatoren. Når spenningen synker over denne motstanden, betyr det at temperaturen er riktig, og lampa inne i bilen slukker.


-m
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: Hurtig gløde system

Post by Primajor »

Hei...Takk for mer hjelp Dag Matti...
Jeg har hørt meg for lenge siden om hurtig glødnings system, og Hans Kristian Øverland rådet absolutt med å bytte glødereleet for det vanlige releet brenner ofte " Glødereleet har sikkert et av varenummerene du nevnte "..Biltema har jo glødeplugger, men når jeg dro dit fikk jeg glødeplugger dobbelt så tykke som CX bruker :shock: så jeg vil forholde meg til det originale produktet fra Beru...Hilsen :)
Post Reply