Vil ikke stoppe.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Vil ikke stoppe.

Post by jonsto »

At 22 motorene kan være vanskelig å starte har jeg opplevd mange ganger. Denne jeg holder på med nå derrimot, vil ikke stoppe. Motoren går like godt når jeg skrur av tenningen. Den elektriske delen på tenninmgslåsen er skiftet.
Må ta av en ledning inn på Coilen for å få stoppet den. Etter en del fundering fant jeg ut at den eneste muligheten var at den fikk strøm "baklengs" gjennom ladelamp ledningen. Jeg målte på ledningen til Coilen. Den hadde spenning når tenningen var på, og ingen spenning når tenningen var av. Altså var tenningslåset i orden. Det samme gjalt for ladelampeledningen. Startet bilen. Slo av tenningen. Bilen går like godt. Tar så av ledningen fra ladelampen og inn på dynamo. Bilen stopper. Dette beviser min teori. Da er spørsmålet om det er noen ledninger som er sammenbrente eller om det er en feil på regulatoren. Heller vel egentlig mest til sammenbrenningsteorien.
Noen som har noen ide? Fortsettelse følger.
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Vil ikke stoppe.

Post by jonsto »

da har jeg løst problemet. :-) Feilkobling. Ledningen som var satt på dynamoen var den som skulle gå til den eliktriske tommgangsdysa.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Vil ikke stoppe.

Post by pål »

Ahaa!!
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Vil ikke stoppe.

Post by mads »

Kvalifiserer til feilsøkekonkurranse..
Post Reply