Kortsluttning i sikringsboks

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Brynjar
Posts: 30
Joined: Thu 11 Feb, 2010 09:40

Kortsluttning i sikringsboks

Post by Brynjar »

Hei! har en cx 2,5 turbo 2 87 mod. På høyre side foran på skjermen sitter en sikringsboks ( sett forfra) der ryker sikkringen (20)amp) som sitter helt til venstre inn mot motor hele tiden. Jeg vet ikke hvor den går heller. Er det noen som kan hjelpe??
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Kortsluttning i sikringsboks

Post by jonsto »

Du sier ikke om det er bensin eller diesel. Men jeg tror ikke det skal være noen sikringsboks der originalt. Det er sannsyneligvis til noe som er koblet over et rele. Med så stor sikring som 20A er det vel lys, kompressorhorn eller varmevifte som er mest sannsynelig. Hvis det da ikke er til ekstralys som er demontert og ledningen fremdeles er der og kortslutter.
(Det er vel egentlig bare en høyreside på bilen, og det er ikke den som føreren sitter på) :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Kortsluttning i sikringsboks

Post by Black Lemon »

jonsto wrote: (Det er vel egentlig bare en høyreside på bilen, og det er ikke den som føreren sitter på) :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Med mindre vi er i Storbritannia, Australia og noen andre steder
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Kortsluttning i sikringsboks

Post by jonsto »

Black Lemon wrote:
jonsto wrote: (Det er vel egentlig bare en høyreside på bilen, og det er ikke den som føreren sitter på) :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Med mindre vi er i Storbritannia, Australia og noen andre steder
Høyresiden er vel på samme side der også. Bare føreren som har flyttet seg. :wink:
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: Kortsluttning i sikringsboks

Post by trymgreg »

Han har diesel!

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Kortsluttning i sikringsboks

Post by pål »

OM det stemmer med -87 er jo dette en Serie to bil. Såvidt meg bekjent ble aldri disse levert med sikringsboks i motorrommet. Derfor vil jeg nok, med stor sikkerhet, påstå at dette er noe som er ettermontert. Det kan være til ekstralys, stereo , ekstra uttak inne i cupe-en, kan være så mangt. Håpløst for de fleste her o g kunne gi noe mer tips, ettersom ingen her har sett din bil og dette opplegget. Bilder kan jo selvsagt være en ide, men ,: hva slutter o virke når denne sikringen ryker da?
har masse Citroèn:-)
Post Reply