"Automatiske" varmetråder i bakrute og speil

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

"Automatiske" varmetråder i bakrute og speil

Post by pål »

Dette er nok en fantastisk oppfinnelse som gjør stort for utsikten! om de hadde virket!!! Er det et kjent problem? Hvor finnes "kontrollboksen" til denne funksjon? Mine tråder er HELT døde både i "manuell" og "Auto" stilling. :cry:
har masse Citroèn:-)
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Re: "Automatiske" varmetråder i bakrute og speil

Post by Gilbert »

Dersom du har en break, sitter kontrollboksen/reléet bak venstre baklys. Det er høyst normalt at det blir problemer her, særlig hvis det er rustet hull bakpå indre hjulbue - det fosser inn dritt og fukt i reléets nærmiljø. Bruk rustløser på sokkelen en stund før du prøver å demontere. Jeg har greid å dra av en pinne på et slikt relé en gang...

Når autofunksjonen virker som den skal, skal du høre et klikk i reléet når du tar på duggføleren (innsiden av ruten, midt på, øverst) med en fuktet finger. Tørk av med tørt papir og reléet skal klikke av igjen.

Forøvrig er auto-funksjonen ikke fullt så nyttig her i kaldt klima som en kunne ønske. Den reagerer på dugg på innsiden, ikke is på utsiden. Men kult allikevel :)
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Hvordan visste du at det var hull der?? :wink:
Takk! da hadde jeg misforstått Haynes-boka, trodde den skulle vært under baksetet :oops:
har masse Citroèn:-)
Post Reply