Montere stereoanlegg

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Montere stereoanlegg

Post by Sturla »

Jeg skal montere CD spiller i min -90 TGD, er det noen "universalkontakt" jeg kan bruke? (type biltema el.lignende) Spillerens originalkontakt er ikke der lenger, den satt i min forrige bil.
Tips?
I tillegg, hvor pleier man montere høyttalere bak i en break? Under forsetene? Bakerst på hver side av midtkonsollen?

Takk for alle svar
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

hvis du bygger en skillevegg for bagasjerommet kan du bruke det som resonanskammer. Det burde være plass til en 100tommer eller noe.......(særlig) :roll:
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

En får kjøpt kontakter på biltema ja.

I break'n min har jeg to løse kasser bak i bilen med hurtigkobling dersom jeg trenger hele lasterommet er det greit å ta ut og da har jeg fortsatt dørhøytalerene.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!

Har laget en basskasse med en 8" som har plass under baksetet. Da kan jeg ha settet oppe eller nede og fortsatt ha den samme lyden. :D



-mattis
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

var å beskuet en 86 modell cx 25 TRI for noen dager siden. Helt bakerst i varerommet i taket var det montert orginale høttalerkonsoller. Det er selvfølgelig ikke noen god løsning for den som vil ha litt skuv i bassen, men det er i allefall en løsning for den vil at breaken skal fremstå som orginal.

Ellers må det vel være et godt bass potensiale å plassere en subwoofer under baksetet? Jeg ville nok vært forsiktig med å montere høttalere bak baksetene uten å feste dem skikkelig. En varibil vegg ville nok gitt tilstrekkelig med feste, men hundegitter kjøpt på biltema e.t.c. er ingen sikker løsning. Jeg har for en del år siden tatt i selvsyn en basskasse som tok veien over baksetet i en front mot front kollisjon i en golf II. Heldigvis havnet kassen til slutt i ryggen på passasjer setet, som heldigvis var tomt under kollisjonen. Eieren kom fra det med med skrekken og livet i behold, med 3 fikk brekte ribbebein pga. rattet.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!

Min ex cx 22rs hadde ikke plass til høyttalere i taket, men tdr'en har det. Skal sette inn noen greier og se hva som skjer en dag.

Ellers er det greit potensiale under baksetet ja. Men boksen blir faktisk litt mindre enn man skulle tro. Jeg laget den som en trykk-kammer kasse. Den spiller ganske dypt, men ikke så fryktelig høyt. Og det er vel like greit. :D

Kan ta et bilde av den og legge ut.



-mattis
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Her:


Image

Elementet er fra Biltema, og slett ikke ille! Det kan flytte en del luft i motsetning til mye annet billig jeg har vært borti.

Og det tåler meget høy effekt i lukket kasse ihvertfall. Forsterkeren ligger under baksetet på den andre siden, men fikk litt dårlig plass ved siden av abs boksen. Hm...



-mattis
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Jeg har en ferdigbygget basskasse til Break, dersom noen er interessert. Bare å hente No charge! ( På godt norsk; gis bort!) :wink:
Solid kasse med plass til 2 elementer passer i bagasjerommet rett bak setet. Se anonse på deler selges.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Post Reply