Original fjernkontroll sentrallås

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Original fjernkontroll sentrallås

Post by Ørjan Nagelsen »

Hei!
Har fått liv i den originale fjernstyringen til sentrallåsen, men foreløpig vil den kun låse opp..
Skal den kun låse opp, og jeg må låse manuelt med nøkkelen? Husker ikke hvordan det var, da det er 8 år siden den var i bruk sist 8)


Mvh. Ørjan
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Original fjernkontroll sentrallås

Post by givretto »

Du skal også kunne låse, ja. Såpass veit jeg. Men ikke spør meg om det andre. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Original fjernkontroll sentrallås

Post by jonsto »

Vet ikke sikkert, men jeg tror at når systemet får en impuls og døren ikke er låst, så låser den og hvis døren er låst så låser den opp. Så om den bare låser opp er det nærliggende å tro at feilen sitter i mottageren. Siden du kan låse med nøkkelen.
Mvh
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Re: Original fjernkontroll sentrallås

Post by Ørjan Nagelsen »

OK! Takker for svar!
Den låser kun opp, og prøver å låse opp selv om den er åpen. Enig i at feilen nok er i mottakeren. Får kjøre en runde til med elektroclean. Var tross alt en del irr på kontakten.

Mvh Ørjan
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Original fjernkontroll sentrallås

Post by mads »

Dette området -altså elektronikkens uransakelige veier i en bil- er magisk.. Men er det ikke et veksel-rele inne i bildet? Som Jon skriver mener jeg også at senderen gir en (breddemodulert?) puls, mottakeren gir styrestrøm til vekselrele som sette polaritet motsatt av forrige gang. Når det virker..

Åpen dør, vindu eller minst en fungerende lås-sylinder og nøkkel på utsiden er et tips 8)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Original fjernkontroll sentrallås

Post by Black Lemon »

Jeg har nå det motsatte problemet med min fjernstyring; den låser igjen men ikke opp. For å låse opp må jeg nå bruke nøkkel. Dette skjedde etter at jeg koblet fra mottakeren i taket i forbindelse med rep av soltaket i høst. Da kan være feilen sitter i dårlig kontakt i mottakeren i taket.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply