Elektrisk trolldom!

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Elektrisk trolldom!

Post by Black Lemon »

At en CX lever sitt eget liv, er noe vi som har hatt gleden og utfordringen i å eie en CX i en del år har fått erfare, mang en gang. Nå er det imidlertid skjedd et mysterium som jeg ikke er i stand til å oppklare. For et år siden innstallerte jeg nye tåkelys med egne reléer for å unngå de fem reléene på hver side av rattstammen som allerede var involvert i tåkelys- og kjørelysoppsettet. Jeg koblet opp ny bryter til tåkelysene med styrestrøm fra en av de tynne grønne ledningene som ga strøm når tenningen var på. Alt virket utmerket, helt til i vår da tåkelysene plutselig ikke virket med mindre jeg skrudde på nærlyset. Dette fenoment gikk over av seg selv etter kort tid, og jeg tenkte ikke mer på saken. For et par uker siden oppstod dette fenoment igjen, og i dag tok jeg meg tid til å undersøke dette. Det viste seg nå at den tynne grønne ledningen jeg hadde tatt styrestrøm fra ikke lenger ga strøm ved tenning på, men ved nærlys på. Dette var jo svært besynderlig, og jeg fant en annen tynn grønn ledning som ga strøm ved tenning på og alt virker nå som før. Hva i all verden er det som kan ha skjedd her?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Elektrisk trolldom!

Post by jonsto »

Finnes ikke tvil! Et klassisk tilfelle av TIF. ;-)
Post Reply