Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by rundgren »

På impuls prøvde jeg å åpne CXen med fjernkontroll når jeg var i utlandet, og til min store overraskelse så fungerte det!
Ikke lenge - dagen etterpå var det dødt. Men nå er jeg rimelig sterk i troen på at det er dårlig kontakt i relé-kaoset foran girspaken som er problemet.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by mads »

rundgren wrote:På impuls prøvde jeg å åpne CXen med fjernkontroll når jeg var i utlandet, og til min store overraskelse så fungerte det!
Du drar damer på den der, azz..! 8)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by Black Lemon »

Det er jo egentlig helt fantastisk med fjernstyrt sentrallås på en bil som snart er veteran! Jeg får kun låst min med fjernstyringen, men ikke låst opp. Det skjedde etter at jeg rotet litt med koblingen i taket da jeg skulle stake opp soltaket. Får ta en titt på det igjen. Jeg savner den muligheten, men det sies jo at man bør bruke nøkkelen en gang i blant for at ikke låsen skal ruste fast. Dette har skjedd med diverese XMer der fjernkontrollen har blitt benyttet flittig opp gjennom årene.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by pål »

Intressant !!!
har masse Citroèn:-)
Dobbelx
Posts: 2
Joined: Tue 06 Jan, 2015 19:45

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by Dobbelx »

Noen som har en fjærnkontroll, for sentral lås? Og trenger jeg mere en den? Hva med codingen?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Erstatte fjernkontroll for sentrallås?

Post by citro1cx »

Dobbelx wrote:Noen som har en fjærnkontroll, for sentral lås? Og trenger jeg mere en den? Hva med codingen?
fjernkotrollen er rimelig stanard fra den tiden og består av en databrikke/integrert krets (TEA5500) som er kodet slik at den matcher mottakeren. har merket meg at samme type fjernkontroll finnes på flere biltyper, som f. eks peugeot, og er vel derfor ikke helt umulig å skaffe seg.

Er man stødig med elektronikken, er det vel ikke umulig å kode selv. les mer om det her:
http://www.citrotech.se/cx/t&t/CXremote.html
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply