Oljemengdemåler.

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Oljemengdemåler.

Post by jonsto »

På TGEen virker ikke oljemengdemåleren. Lyset tennes ikke og nåla slår ikke ut. Har prøvd å skifte printkortet, men uten resultat. Det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan finne, eller har koblingsskjema til dette printet. Har flere printplater liggende, men så lur som jeg er så har jeg ikke merket disse med hvilken bil de kommer fra. :oops: Noen har nr. 8633307 og noen nr. 8633303. De siste har to ledninger over printet. Men de er ikke 100% like. :roll:
Noen som har noe peiling på disse tingene??
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Oljemengdemåler.

Post by Citroencx »

jonsto wrote:På TGEen virker ikke oljemengdemåleren. Lyset tennes ikke og nåla slår ikke ut. Har prøvd å skifte printkortet, men uten resultat. Det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan finne, eller har koblingsskjema til dette printet. Har flere printplater liggende, men så lur som jeg er så har jeg ikke merket disse med hvilken bil de kommer fra. :oops: Noen har nr. 8633307 og noen nr. 8633303. De siste har to ledninger over printet. Men de er ikke 100% like. :roll:
Noen som har noe peiling på disse tingene??
Mvh
S2 eller S1?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

S2 eller S1?
TGE = 90 og 91 model Break med 22 motor. :wink:
Mvh
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Den hette vel ikke TGE før serie II.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:
S2 eller S1?
TGE = 90 og 91 model Break med 22 motor. :wink:
Mvh
Jeg skal sjekke.
Men.... hvor skal dette prinkortet være da?
Har aldri mekka på det. Mener du printkortet inni dasjobordet bak nåla til måleren? Eller ligger det en egen enhet gjemt i det store ukjente dypet av CXens hemmelige verden av bokser og dingser?
Har masse dingser - aner ikke hva de er til vet bare hvor de skal sitte :)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Mener du printkortet inni dasjobordet
Sitter bak turtelleren. Det er det kortet som det sitter en kontakt med tre ledninger på. Går et slikt blått bånd med printbaner ned til måleren.
Mvh
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Sitter det et printkort der på serie I også? Eller er det bygd på en annen måte?

Har en TRD som pleier å fungere, men av og til så........blir til at jeg bruker pinnen.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Sitter det et printkort der på serie I også?
Vet ikke. Har ikke jobbet med serie 1. Kun med 85 GTi Turboen og den har jo "serie 2" speedometer.
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:
Mener du printkortet inni dasjobordet
Sitter bak turtelleren. Det er det kortet som det sitter en kontakt med tre ledninger på. Går et slikt blått bånd med printbaner ned til måleren.
Mvh
1.
Er på gyngende grunn her hvis jeg skal forsøke å assistere sjefen for CX land med mekking men jeg prøver. Sjekk giveren se om den gir forskjell i motstand. Når bilen går. Går bilen skal jo nivået synke selv om trykket øker.. ehhh det blir ihverftfall forskjell. :lol:
Se til at den har inn strøm først. Kanskje denne blir koblet ut?

2.
Hvis det er instrumentet. Mail meg så sender jeg en ny komplett enhet.

Har sjekka nummer men de varierer. Håper at elektrisek data er like men at de har variasjoner på produksjonssiden.

nummer 86341 04 og 86341 05 går igjen hos meg.
og 86294 06 og 86294 06

Men disse er fra TRD 1 biler S2.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Takk for tilbudet, men jeg har vel også flere. Men jeg vet ikke hvilket som orginalt satt i dette speedometeret. En annen tanke jeg hadde med å spørre om skjema var at det da var lettere å feilsøke og reparere kortet. Man skal jo ikke kaste noe, vet du. :D
Jeg mistenker jo også giveren i sumpen for å være synderen. Men synes at lyset skulle tenne alikevel, selv om nåla ikke slo ut. Får vel hive seg på litt forskning. Liker å vite hvordan og hvorfor ting fungerer. :wink: :D :D
(De 7 sifrede nr. jeg refererte til står på loddesiden på kortet og ikke på "plastbåndet").
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:Takk for tilbudet, men jeg har vel også flere. Men jeg vet ikke hvilket som orginalt satt i dette speedometeret. En annen tanke jeg hadde med å spørre om skjema var at det da var lettere å feilsøke og reparere kortet. Man skal jo ikke kaste noe, vet du. :D
Jeg mistenker jo også giveren i sumpen for å være synderen. Men synes at lyset skulle tenne alikevel, selv om nåla ikke slo ut. Får vel hive seg på litt forskning. Liker å vite hvordan og hvorfor ting fungerer. :wink: :D :D
(De 7 sifrede nr. jeg refererte til står på loddesiden på kortet og ikke på "plastbåndet").
Mvh
Yesss det er ånden ja. :)
Hold oss underrettet da?
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!

Jeg kan også påta meg å tegne skjema eller forklare hvordan en krets fungerer. Hvis du har flere mener jeg, og du kan sende dem. Kanskje mere aktuelt hvis du har større kretser... (CX'en har jo ikke akkurat mye avansert elektronikk) :D



-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Jeg kan også påta meg å tegne skjema eller forklare hvordan en krets fungerer.
Høres kjempegreit ut. Skiftet kortet og da fungerer den som den skal. Kan sende deg den som er gåen. Da kan du lage tegning og eventuelt stille en diagnose.
Send med adressen i en mail.
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Jeg har tilsvarende på min TGD, nesten, lyset kommer på slik det skal, men nålen beveger seg ikke. Kan det være kontakten ved oljetrykksbryteren? Eller må jeg ut med speedometeret?
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Kan det være kontakten ved oljetrykksbryteren? Eller må jeg ut med speedometeret?
Jeg har hatt problemer på flere, og det har utelukkende vært printet. Men ta ut og sett på plass kontakten ved giveren først, det kan jo være den også. Men min erfaring er at det er minst 75% sjangse for at feilen ligger i printplata.
Mvh
Post Reply