Fjernkontroll sentrallås

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Fjernkontroll sentrallås

Post by pål »

Jeg fant nederst i hanskerommet, på min sistkjøpte CX, innmaten til en fjernkontroll! Hvordan er det med programmering av denne til den andre bilen?
Eller: jeg har en fjernkontroll og en bil som ikke hører sammen, men vet at de kan passe sammen , bare jeg hadde visst hvordan!?

(huff denne gramatikken)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hei Pål.
Det er veldig enkelt å flytte over mottakeren i taket. Vær dog klar over at fjernkontrollene ikke er verdens beste. :? Men du sier innmaten? Mangler du "hylstret"?
Kjøpte en TGE i kveld. Nå har jeg 12 eller er det 13?????? :D :shock: :lol: :lol:
Mvh
Bjørn S.
Posts: 18
Joined: Wed 14 Jan, 2004 10:10
Location: Oslo

Post by Bjørn S. »

Bilen min er kom opprinnelig med fjernkontroll, men den er jo blitt borte (før bilen kom i fatterns eie). Like etter at jeg hadde overtatt bilen for et par år siden var jeg på Storo for å kjøpe et eller annet (husker ikke hva, i farten), og samtidig spurte jeg om det gikk an å få tak i en ny fjernkontroll. Da fikk jeg til svar at det var så komplisert at de, i verste fall, omtrent måtte sende hele bilen tilbake til fabrikken i Frankrike! Vel, fullt så ille var det ikke, men heller ikke langt i fra....
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

På min forrige hadde jeg heller ikke fjernkontroll. Men jeg var såpass heldig å finne en GTI hos hugger med to fjernkontroller dinglende fra nøkkelknippet. Så da tok jeg mottaker og flyttet over i min. Dette var en operasjon som tok ca 2 minutter... :wink:

Men det var jo den gang det faktisk gikk an å finne CX hos huggeren.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Classic parts antydet ca. kr. 1400,- for mottager og to sendere.
Mvh
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Jeg kjøpte ny sender (den manglet da jeg kjøpte bilen) av Tønsberg Bil og Motorsenter. Det var laaaang leveringstid og var såpass dyr at jeg har fortrengt det. På mottakermodulen er det en kode på en klistrelapp på chipen som jeg leste av for å få riktig sender. Uansett hva den kostet er det den beste investeringen jeg har gjort på den bilen :D

Frenchies oppskrift på koding finner du her http://www.algonet.se/~frenchie/cx/CXremote.html

Hvis du ikke får det til, har jeg en sender med tilhørende mottaker som jeg kan kvitte meg med til en anstendig penge.

Lykke til med loddebolten!
Last edited by Gilbert on Thu 12 Feb, 2004 13:54, edited 1 time in total.
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Nå hadde det seg slik at det kun er innmaten til fjernkontrollen, jeg har. Tenkte å prøve en omprogrammering, men selvfølgelig, hvis det finnes både sender og mottager der ute(til en veldig hyggelig pris) så er jo det å foretrekke. Ta gjerne kontakt pr.mail(du finner meg i lista øverst på denne siden)
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

fjernstyring

Post by citro1cx »

så nettopp en annonse i adresseavisen at du får montert fjernbetjening til sentral-låsen din til kr 1450,- på Bilradiospesialisten. (med 2 fjernkontroller og mottaker). Høres ut som en fornuftig pris det....? har også snakket med en som har montert samme fjernstyring selv på sin volvo 240 uten større problemer.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Jeg fant også en slik sender i hanskerommet på min nyinnkjøpte TGI.

Så dersom denne virker kan man altså flytte over mottakerenheten til den bilen man vil benytte senderen til?

TGI'en blir vel neppe noe mindre verdt uten denne mottageren, men for å holde estetikken ved like er det vel best å erstatte den med en fra en annen bil?

Må vel koste på meg noen batterier for å kontrollere om den virker, men med min vanlige flaks så hører vel ikke senderen til denne bilen engang :D
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

http://www.citroen-andre.com/
Disse selger også radiosender fjernstyring til sentrallåsen
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

PÅ BX'en jeg nettopp kjøpte fungerte fjernkontrollen da jeg kjøpte den, men dårlig - man måtte holde fjernkontrollen nært vinduet og sikte rett på mottageren for å få åpnet bilen. Nå fungerer den ikke i det hele tatt - dvs fjernkontrollen lyser som bare det, men mottageren reagerer ikke. Jeg har byttet batterier, uten resultat.

Noen forslag til hva jeg kan feilsøke på/gjøre noe med?

Satser på at dette ikke blir for OT, i og med at det er snakk om nøyaktig samme fjernkontroll og mottager som på CX. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
vegardb
Posts: 59
Joined: Tue 07 Feb, 2006 19:30
Location: Bodø

Post by vegardb »

Fjernkontrollen baserer seg på infrarøde stråler, dvs at den må ha fri "sikt" mellom sender og mottaker for å fungere.
Siden du har nye batterier og lys i sender, kan det være så enkelt som "skittent" glass i sender. Var plaget med mye "lommerusk" som endte opp inni min sender, og gjorde den dårlig. Ta av glasset og rengjør/poler det, kan hjelpe!
Vegard
88 CX GTI T2, 73 DS 23 IEH, 98 Xantia, 02 C5
Post Reply