Reportasje om GS!!

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Reportasje om GS!!

Post by Børre »

I siste nummer av Classic motor er det en stor og fin reportasje om en 1975 GS Pallas! :D Løp å kjøp!
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Leste stykket. Mye fine bilder, og fyren har jo vært skitheldig! Ikke alt for mye info om GS, men bra skrevet.

Den som hadde en GS i slik tilstand :roll:
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Gaston Lagaffe
Posts: 58
Joined: Fri 24 Mar, 2006 20:03
Location: Fredrikstad

Post by Gaston Lagaffe »

25trd wrote:Den som hadde en GS i slik tilstand :roll:
Tenk på oss da, som ikke har GS i det hele tatt!! Som det sies: "det er bedre å ha elsket og tapt, enn å ikke elsket i det hele tatt". Har en gang hatt en GS.......
C5 2,0 HDI
CX 25 TGI Break 1991
GSA Special 1985
CX 25 GTI 1981
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Har bestemt meg for å ikke ha flere forskjellige citroenger enn de typene jeg har, men nå bynner jeg å tvile.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Citrusen wrote:Har bestemt meg for å ikke ha flere forskjellige citroenger enn de typene jeg har, men nå bynner jeg å tvile.
Ta en prøvetur med en, og du er solgt!! :D
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Børre wrote:
Citrusen wrote:Har bestemt meg for å ikke ha flere forskjellige citroenger enn de typene jeg har, men nå bynner jeg å tvile.
Ta en prøvetur med en, og du er solgt!! :D
Sammenlignet med CX: -Liten plass, liten motor, små dører, sveivevinduer, sitter tett ved passasjeren(kanskje ikke så dumt?), småtrangt til bena i baksetet, kaldt inni om vinteren, oljelukt i kupen, servostyring - hva er det igjen? Men gubbevaremegvæl så morsom og god å kjøre! Og så morsomme bremser..... :wink:
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Alt er relativt, som en lur kar sa det...... :idea:
Tja, nå har jeg stort sett kjørt alene så langt med min, men sambo`n er rimelig smal, så det går nok greit... Motorn er grei nok den, på dårlig vei er det ikke mange (Audier og BMW++) som holder følge :lol: . Det har jeg testa.... Baksetet har jeg ikke testa enda.... Kalt om Vinteren....? Min kjære bil har takluke og er en sommer bil.... 8) Oljelukt er det prata mye om, så jeg er vel heldig som ikke har det. Andre muligheter er at jeg har dårlig lukte sans eller at det er andre lukter som overdøver..... :wink:
God og utrolig morsom å kjøre ja :!:
Leste forresten en test fra Teknikens värld her om dagen. den var vel fra 73 eller 74, og der ble det faktisk framhevet at GS hadde meget god bagasjeplass! Dog litt spesiell innlastingsmåte måtte til for å utnytte det.....
Men som sagt..... alt er relativt....
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Børre, Børre, Børre!
Du er jo selvpåført hjerneskadd. :lol: Alle som en eller annen gang har eiet en GS vet jo at blant annet oljelukt i kupe hører med. Jeg hadde faktisk en gang en som bare var to år gammel og selv av den luktet det olje. Det er jo faktisk en dobbel 2 cv motor vi snakker om. Og bagasjerom det er jo en kjensgjerning at Teknikens Varlds gamle journalist Robert Collin var en viden kjent Frankofil, han drev bl.annet ostebutikk i Stockholm på denne tiden. Nei Gsens store greie er hvis du spør meg de helt utroliige gode kjøre egenskapene både sommer og vinter. Jeg tror faktisk at jeg skulle kunne kjøre fra CXen med en 1220 GS. Og dette er faktisk mer enn grunn god nok til og kjøre GS. :D :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Hehe, ja man blir påvirket av dem man omgås, heter det vel....... :wink:
Måtte bare kverulere litt.
Men du må oppdatere profilen din.... står alt for få biler der.... :lol:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Post Reply