F%& i h&¤(&#!!!!

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

F%& i h&¤(&#!!!!

Post by trymgreg »

Jævla unga :evil: :evil: :evil: ....

GSA'en som jeg kjøpte i vinter hadde en liten svakhet. Passasjerdøra gikk ikke å låse. Har hatt bilen stående på jobb i påvente av at Classic Parts skulle klare å sende meg de bestilte eksosanleggdelene som jeg bestilte for 6-7 uker siden, mangler enda ett rør som enda ikke er kommet :evil: .

Har tidligere sett at det har vært noen i bilen, de hadde da tatt med seg tre CD'er som lå i hanskerommet. Men ikke ødelagt noe som jeg kunne se.

Idag tenkte jeg at det var på tide å få lagt på sommerdekkene og få vasket bilen ordentlig... Hva oppdaget jeg da :shock: , jo noen har prøvd å stjele bilen :evil: . Fikk ikke inn nøkkelen i tenningslåsen, de hadde tydeligvis prøvd å starte den med ett skrujern eller noe slikt... Hvem i he***** er intressert i å stjele en 1980 mod. GSA :? ...

Er det samme tenningslås på GSA og CX?

:evil:
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

To måter å se dette på, på den ene siden er det absolutt lavmål å stjele eller gjøre hærverk på en bil og du har god grunn til å være forbannet.
På den andre siden liker jeg å tro at jeg bor i en (riktignok liten) by, Mo i Rana. Jeg lar alltid min GSA og andre Citroëner stå ulåst i oppkjørselen foran garasjen med tenningsnøkkelen i. Hvis jeg reiser bort mer enn 14 dager gjør jeg som oftest unntak fra denne regelen og tar inn tenningsnøkkelen og låser hvis bilen er låsbar. Det er den som oftest ikke. Hvorfor føler jeg meg trygg? Fordi bermen stjeler biler, og for å kvalifisere til begrepet berm må du ha dårlig smak. Det er ett av opptakskravene, kanskje er det genetisk, eller kanskje er det "samfunnets skyld". Arv og miljø, nå er vi snart tilbake til syttitallets sosionom-verdensbilde og i ferd med å spore av.
For å komme tilbake til tema igjen,ut å stjæle bilær, det ligger i bermens vesen å søke seg mot nyere tyskimport MED TURBO, til nød japansk eller stor Volvo ( samt stor Granada på syttitallet). Alt med en antydning av guddommmelig inspirasjon over design eller teknologi blir skydd som pesten og får stå i fred selv med nøkkelen i.
Når du Trym ikke kan være trygg på det samme i Bodø bør du heller være stolt enn å fortvile. Hvor ellers i landet kan du finne så sterke beviser for at selv bermen har god smak og klasse?
Om tenningslåset passer? Skru av plastdekslet under rattstammen hvis det fremdeles er der og trekk ut kontakten i bakkant av tenningslåset, sett i et lås fra en cx og se om det passer med kontaktene, en viss sjanse for det, kanskje mindre sjanse for at cx-låset stemmer fysisk med rattstammen. Hvis ikke har jeg brukte tenningslås..
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

jeg hadde en gang en Granada jeg,som det ble begått innbrudd i. Tyvene hadde bestemt seg seg for å stjele min 2X7 Watt kassettradiospiller som til overmål ikke virket. De fikk den ikke løs, men de visste råd. Morgen etter da jeg skulle sette meg inn i bilen manglet halve dashbordet. Siden jeg hatet denne bilen, ble jeg heller ikke forbanna, men undrende over hvor mye om å gjøre det kan være å stjele...14 dager etterpå var bilen spiker og jeg hadde dermed god grunn til å sette i stand min 2cv...Men jeg føler med deg trymgreg, har hatt mange innbrudd opp igjennom årene og blitt mer i stilen til skjalg. Jeg låser ikke bilen så lenge den står hjemme (ingen ting å stjele i den heller), men nøklene går jeg aldri ifra, til det er jeg alt for redd for at unger skal finne på å kjøre seg en tur på egen hånd, og jeg tør ikke tenke tanken på hva som kan skje da :cry:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Tok ut tenningslåsen og tok den med hjem for å sammenligne med en fra en CX jeg har liggende. De er nesten identiske, eneste forskjellen var pinnen til rattlåsen som er lengre på CX låsen. Heldigvis så var det MYE lettere å skru av låsen på GSA enn på CX. Brukte to minutter, mens på CX'en tok det ett par timer...

Nå visste det seg at det var noe så enkelt som en avbrekt tupp på ett skrujern som stod i veien :D , sånn går det når man skal stjele biler med verktøy fra REMA1000 :lol: :lol: . Så ut til å være kjøpt/stjelt ( :wink: )for anledningen, det var helt nytt.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Så bra at det ordnet seg denne gangen. Vær glad for at du ikke hadde låst bilen da - så slapp du ødelagte dørlåser eller knust rute. :)
Post Reply