gs

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

citro1cx wrote:
gsak wrote:Jeg prøvde kalkulatoren tror det blir litt for mye ekstra utgifter for min bankkonto, man sparer veldig mye ved å slippe toll og tull, selv om en skinnende blank 70talls gs ikke hadde vært å forakte
kan man spørre hvor mye du har tenkt å betale for en GS/GSA?
Ja.. jeg tenkte helst ikke mer enn et 4 sifret tall, gjerne en som er sliten (ikke for sliten da) som jeg kan fikse litt på selv noe jeg forestiller meg vil være litt billigere
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Reis opp til Mo og kjøp den blå til Skjalg da vel! :) Burde klare både reise, kjøp av bil og full tank og vel så det for et firesifret tall.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

hmm skulle ikke han ha 8500 for sin?
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Ser ut som at toget har gått hva Mo i Rana og Skjalgs GSA angår...
Annonsen som lå ute, er fjernet :shock:

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

ring da vel :wink: eieren kan sikkert svare på om bilen er solgt eller ikke :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

det er bare at den er helt oppe i mo i rana, vil prøve å få tak i noe litt nærmere først. men den er som sagt et alternativ
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

gsak wrote:det er bare at den er helt oppe i mo i rana, vil prøve å få tak i noe litt nærmere først. men den er som sagt et alternativ
Putt den på toget!
Det gjorde jeg med en DS og fikk den på i Mosjøen, derfra til Drammen der den ble lastet om og så til Stavanger. Det kostet ca 5 lapper...

Kjetil S
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

Ja men :( da blir det 8500 + 5000 =13500
8500 alene ville vært et overkommelig beløp, vil prøve å unngå ting som frakt og toll osv
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Vet ikke hvordan du har regnet, men jeg har betalt ca 300 kr i moms for å ta inn min bil fra Sverige. De faste avgiftene ( litt over 4000) tar jeg når bilen skal registeres. Da har jeg god tid til å pusse i mellomtiden. Om du tar en tlf til Micke kan du sikkert forhandle deg fram til en fin pris. Fly til Stockholm er billig, sett prøveskilter på vidunderet ( de er gyldige i Norden) tut og kjør hjem. Er du usikker kan du få Micke til å ta en service på bilen før start. Han driver et uautorisert citroenverksted og er meget kyndig.
Om du vil sikle litt på hva som finnes nedover på kontinentet kan du ta en titt her: http://www.gs-gsa.org/annonces/ads.php? ... &typeID=15
Lykke til!
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jeg har visst regnet ganske feil. Det høres ikke så dumt ut med å ta bilen inn føst og så betale resten når den skal registreres når det skulle passe meg. men (som alltid)jeg må sjekke ut flere og kanskje billigere alternativer først
takk for alle tips
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

Børre wrote:http://cx.zapto.org/gallery/Biler-hos-Micke
Ta en titt her!
Står en `73 som er fullt kjørbar hos Micke. Billig å ta inn.
Er det noen av dere som vet noe mer om den gs'en som det snakkes om?(Det er den på bilde 16 og 17?) Den ser jo halveis ihjelrustet ut..eller hva? men den er sikkert billig også da
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Mener å huske at den var EU godkjent da jeg var å så på den i fjor. Den ser ut som en haug, men skal fungere bra Dette er annonsen på bilen: http://forum.citroenakuten.com/viewtopi ... ht=#169947
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

GS break i Sørkedalen

Post by Helge MS »

Hei

Jeg har vært på ferie og ikke fått fulgt med på lenken.

Det er lagt ut bilder av breaken som fremdeles står i Sørkedalen. Det er et objekt. Den har stått i 10 år. men det er en 81 mod. en av siste GS. Vi selger denne nå for 2500 med 1300 motor på kjøpet.

Ja det er en del å ta tak i, absolutt, men det er langt fra håpløst. Vi har noen dører og vi har bakskjermer og det som skal til for å lage bil av den. Dt er ikke det det skal stå på!. Bildene kristian har tatt er av de tingene som må fikses. bilen ser forbausende hel ut ellers. Det går fint an å lage bil uten å måtte lakkere om hele bilen, eller lete land og strand rundt etter et interiør slik det jo er vanslig for gamle Citroëner.

Dersom ikke noe slår til innen 15 september, blir bilen demontert i sin helhelt. Klubben har ikke råd til å ha denne stående. Den har stått i 1 år til salgs... Slik blir det bare. La meg få slippe å gjøre dette...

Svenskene er ikke int. Det er langt flere GS der borte enn i Norge.

Mvh

Helge høvdring som best treffes på helge.spildrejorde@fad.dep.no
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Finne GS

Post by Helge MS »

Det er noe slikt som 15 registrerte GS og kanskje 50 GSA i Norge. Det er sikkert 200 biler som står histen og pisten. av de er 50 mulig å lage bil av.

Det er mao helt utopisk å tro at en skal finne en bil til 5000,- i lokalavisen som viser seg å være et fynd. Slik er det bare.

En tur til Skjalg er laaaaangt billigere og hyggeligere enn å sveise rust på en lokalfunnet bil.. dessuten kan mannen mer om GS enn vi andre noengang får tillært oss. Det er jo billigbilletter å få og det går busser og det er faktisk folk i klubben som kjører rundt og sikkert tar med noen. Til Mo går det stadig en XM v6 jeg vet om....

Skjalg: Jeg regner med at clubben fant en verdig eier ?

Sannhenten var at det ikke var rusj etter min GSA da jeg solgte den. SAmme med den sølvgrå som ble tatt ned fra Tynset..litt før..

så det går å bruke litt tid på å komme seg for å se på bilen.

Foresten hva pokker er galt med BX: Jo ingen som gjør noe for å få de til å se fine ut... de skal helst være matte i lakken, uten kapsler, flekkete seter osv... og helt bulkete. Sammenlignet med andre biler på 80 tallet er jo BX dritlekker... men jeg er enig at GS(A) en enda finere..

snakkes

H.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

neida jeg forventer selvfølgelig ikke å finne en strøken gs eller gsa for noen få tusenlapper, og grunnen til at jeg ikke har kjøpt gsa av Citrofil eller Skjalg er at jeg foretrekker GS'n og vil prøve å få tak i en slik først. Det er sikkert billigere å kjøpe en som er i god stand allerede enn en som må fikses på, og jeg skulle gjerne kjøpt breaken også men det jeg vil ha er en berline, og helst med baderomsvekt speedometeret. Det er fordi det er det designet jeg liker best og noe av det jeg syntes er mest spesielt med GS'n, hvorfor kjøpe noe man er halveis fornøyd med??
Både GS'n og GSA'n er spesielle biler og jeg liker begge, og at det er best å kjøpe en bil som er i best mulig stand er riktig som du sier, dersom man ikke er spesielt opptatt av modell, noe jeg er selvom vektskålen står ganske jevnt, så hva jeg gjør vet jeg ikke enda.
Ang BX (og alle andre biler, berliner og breaker forøvrig) vil jeg si det er utelukkende en smakssak
Post Reply