Hjelp

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Hjelp

Post by Robert »

Det bor en underlig gråsprengt en...
Han bor i Hoslekroken og får meg stadigvekk inn på rett spor igjen hver gang jeg er i ferd med å vingle og i værste fall spore av. :? Som når jeg solgte den brune GS Club'en. Nå har jeg vært i Valdres og henta en GS igjen, jeg solgte jo den forrige for å kunne konsentrere meg om Prestigen. Gudene skal vite at jeg har savna suset av boxer'n og det hypnotiske gulskjæret fra badevekta nå i sommer!

Det er noe med GS som jeg alltid vil tilbake til. Den er så nett, så villig, så uten om det vanlige sær - på en måte som treffer meg midt i. Når jeg så kommer fram og finner den sovende bleu delta '73-modellen kun 1 meter fra elva som bruser forbi - gapende uten lykter og grill så kjenner jeg at det knyter seg innvendig. Ser for meg vannstanden stige til rekordhøyder og lille GS'n bli dratt med nedover dalføret og drukne for godt. Her er det snakk om sekunder fra katastrofe (overbeviser meg selv...)! Inn med medbrakt batteri, nøkler står i, njinjinjinjinjirrrrrrrrrrrRRRRRrrrr den starta! Nærmest hoppa opp på fjæringen og videre opp på medbrakt henger. Akkurat som den hadde venta på dette øyeblikket i lengre tid.

Lokalkjent GS-speider Geir Hovland m/frue inviterte så til elgsteik m påfølgende heimebaka ostekake. Fantastisk måltid i utrolige omgivelser i Øystre Slidre. Takk Geir og Haldis, vi kjem attende! :)

Turen ned igjen gikk knirkefritt, men det er ikke lett å snike seg hjem med en GS helt upåaktet. En bruker på carburetti-forumet knipsa dette bildet på Mosseveien ved hjemkomsten.

Image

Nå er det bytte av reg.reimer som står for tur, oljeskift og oppsmøring av bremser etc. før jeg forsøker å få registrert opp vogna på originalt reg.nummer som er FS..... som Prestigen. Målet er å beholdet mest mulig av original-lakken. Har ikke fått kartlagt hva som er originalt og hva som er omlakkert enda, men jeg tror det meste skal være mulig å redde. Får se hvor mye jeg rekker før det er tid for vinterdvalen. Snøen er visst rett rundt hjørnet.
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

:D Ser for meg Valdres utgaven av "Cars" :shock:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

WOW :shock: :shock:

Noen er mer uforbederlige enn andre, hehe - Grattis, Robert!!
Bilen ser jo riktig så fin ut, nydelig farge 8) - velkommen tilbake i menigheten igjen -
(Halleluja! GSen være priset!! :lol: Trøste og hjelpe, hente og bevare!!! Amen :wink: )
Bare synd sesongen er slutt snart, men nå har du jo enda mer å glede deg til når vårsola varmer og Chevronene spretter...
Måtte Valdres-GS-Guri få et langt og lykkelig liv på norske veier, kanskje vi får se den på treff til neste år..? :D
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

JJ wrote:velkommen tilbake i menigheten igjen
Takker! Skal forsøke å holde meg på den smale sti. :wink:
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Nydelig. Du er åpenbart aktiv Robert. Det står i Citrophile at du også har kjøpt TA. Du verden!!!
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Black Lemon wrote:Nydelig. Du er åpenbart aktiv Robert. Det står i Citrophile at du også har kjøpt TA. Du verden!!!
Var jo som skrevet meningen å stoppe der ja (CX og TA) - men jeg kunne ikke si nei til en slik mulighet som det denne GS'n er. Blir det for mye, så får heller noen overta prosjektet til kost-pris. TA har flyttet inn i garasjen og der blir den nok værende. Samme årgang som både hus og garasje så da er det vel ment å være slik. :wink:

Image
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Grattis Robert!
Jeg ser deg for meg neste sommer.... 8)
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Børre wrote:Grattis Robert!
Jeg ser deg for meg neste sommer.... 8)
Takker!
Skal sette inn UV-lampe i badevekta så jeg får en perfekt riviera-tan. :lol:
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Kjør ikke for mye på motorvei, da........ for da blir det stående 100 i hvitt i panna di..... :lol:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Børre wrote:Kjør ikke for mye på motorvei, da........ for da blir det stående 100 i hvitt i panna di..... :lol:
:lol:
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Finnes det noen som lager biler med slik personlighet som Citroën ????

Den TAen er jo fantastisk. Har du dermed kvittet deg med C4en?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

nå når du er så gang Robert, kan du vel kjøpe en søster til prestigen din :D :

http://cxmafia.dk/1984_cx_25_prestige_aut..phtml

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Black Lemon wrote:Finnes det noen som lager biler med slik personlighet som Citroën ????

Den TAen er jo fantastisk. Har du dermed kvittet deg med C4en?
Har fortsatt C4 som skal rusle rundt hele året. Kom litt skjevt ut med den, mye småproblemer og irritasjonsmomenter - men nå har den "løsna" og viser sitt sanne jeg. Den snakker en annen aksent, men spiller på de samme strengene hos meg som GS faktisk (!). En glimrende bil til å frakte meg og nøkleknippene mellom de tre garasjene jeg blir nødt til å betjene nå... :) Hadde vært mer praktisk å sette opp en dobbeltgarasje hjemme, men...
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote:nå når du er så gang Robert, kan du vel kjøpe en søster til prestigen din :D :
Nå har presidenten fått både bestefar og lillebror på bare måneder, så jeg tenker at det får være nok nå. :D Men jaggu så den fin ut den der!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Børre wrote:Kjør ikke for mye på motorvei, da........ for da blir det stående 100 i hvitt i panna di..... :lol:
Image

:wink:
Post Reply