speil på gs'n

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

speil på gs'n

Post by gsak »

hallo!
jeg bare lurer på om noen her vet om biltilsynet vil godkjenne en gs uten speil på høyre side? eventuelt hva man kan gjøre hvis de ikke godkjenner det?eller faktisk ønsker et speil på høyre side også :D jeg leste en historie om en som skulle registrere en slik men husker ikke om det var i Sverige eller Norge
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Det kreves speil på høyre side - samt blinklys på forskjermene mener jeg. Hør med klubben, jeg tror det finnes speil på lager. Hvis ikke, så kan du bestille speil fra Classic Parts. Nå er det snart på tide at du viser oss hvilken bil du snuser på! :)
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

Robert wrote:...Nå er det snart på tide at du viser oss hvilken bil du snuser på! :)
Apropos: på tide at du viser oss hva som skjer med Valdres-øsa også! :)

...eller er det andre objekter som får oppmerksomhet for tiden?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

skeken wrote: Apropos: på tide at du viser oss hva som skjer med Valdres-øsa også! :)

...eller er det andre objekter som får oppmerksomhet for tiden?
Eh..
Reg.reimbytte på gang, dette har jeg hjelp til..
Ellers er det litt pes på jobb, så jeg henger litt etter i forhold til hva som var planen. Spørs om jeg klarer EU før snøen legger seg. :cry:

Andre objekter?
Njæ... hehe...
oj - jo, jaggu!!!
Image
http://www.autobjorn.no/?p=cars&s=new
:lol:
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

Robert wrote:Det kreves speil på høyre side - samt blinklys på forskjermene mener jeg. Hør med klubben, jeg tror det finnes speil på lager. Hvis ikke, så kan du bestille speil fra Classic Parts. Nå er det snart på tide at du viser oss hvilken bil du snuser på! :)
Det er en de la GS Pallas 76' i le France som ser ut som om den var ny! det ligger ikke noen bilder på internett er det ikke mulig å legge ut bilder i forumet? den er helt sinnsykt fin!!

men må jeg montere blinklys på den også?? :roll:
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

Jøss, gullkunde eller? :lol:
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

gsak wrote:
Robert wrote:Det kreves speil på høyre side - samt blinklys på forskjermene mener jeg. Hør med klubben, jeg tror det finnes speil på lager. Hvis ikke, så kan du bestille speil fra Classic Parts. Nå er det snart på tide at du viser oss hvilken bil du snuser på! :)
Det er en de la GS Pallas 76' i le France som ser ut som om den var ny! det ligger ikke noen bilder på internett er det ikke mulig å legge ut bilder i forumet? den er helt sinnsykt fin!!

men må jeg montere blinklys på den også?? :roll:
Her er en av samme årgang. Omtrent som denne? :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

han var visst glad for å "eksportere en liten del av frankrike til norge" som han sa
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

gsak wrote:han var visst glad for å "eksportere en liten del av frankrike til norge" som han sa
Damn!
GS Pallas.... Oh-lala!
Henri Fradet http://www.citromuseum.com har en brun des andes GS Club 1976 med caramel jersey velour som han skal selge - tror den går for ca 2 000 Euro. Tilnærmet mint condition.... og med originale nakkeputer (sjelden).

Maken i farge, årsmodell og utgave som denne:

Image

...og med ca 50 000 km.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

ja akkurat samme bil. har visst under 30000km, eid av en prominent herre i citroen som bare brukte den et par ganger i året.

men hvordan gjør jeg det med blinklys? blir det noe pent med montering av det uorginalt da?? vil det ikke være vanskelig å få det symmetrisk ??

så mange hindringer :x Er det forresten noen her som har erfaring med å hente bil fra frankrike? Hvordan gjør man det med prøveskilt og sånn? Vet man kan bruke norske prøveskilt i norden men jeg vet ikke hvordan ordningen er i frankrike??
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jeg har endel spørsmål, håper noen kan svare

at bilen trenger speil og blinklys er vel ikke akkurat et for stort problem, men jeg har også funnet ut at bilen ikke har EGR-ventil, slik samtidige modeller solgt til Norge hadde, vil bilen bli godkjent med en slik mangel?

Vet noen hva som må skaffes av papirer o.l og når og hvor, og ikke minst pris ?
Hvis ingen vet, er det noen som vet hvor i all verden man kan finne ut dette??? finner ikke noe informasjon noe sted!!!
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Helge MS

Post by Helge MS »

Montering av originalt speil.. krever nok litt da du må sveise inn en gjenget brakett på innsiden..., men det finnes kanskje andre løsninger.

Blinklys er ikke noe problem. Samme som på CX.

Frank Henriksen i DS klubben importerte GS fra Sverige for 2-3 år siden.. det lot seg da gjøre.

Tror ikke EGR- ventil er noe problem...de ser på.

H.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

OK takk for info Hr Formann, er stadig i kontakt med fyren, har sagt jeg har full forståelse for hvis han skulle synes det tar for lang tid og selger den til noen raskere, ettersom det tar tid med å finne ut regler osv. men han virker fortsatt positiv :D
Post Reply