TILBUD!

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

TILBUD!

Post by gsak »

jeg har fått svar på annonsen min!! det finnes altså håp!!! en citroen-mann fra skien som vurderer å selge sin 1220 club 1976, men den har litt rust her og der, spesielt på dørene sier han, og det kommer noen ulyder han ikke vet hva er, allikevel vil han i utgangspunktet ha 25000 og minst 20000 for den, ettersom han kjøpte den for 20' nettopp og har brukt litt penger på den også. han sa hn så den kjøre bortover veien og at han syns den var så fin at han kjørte etter og fikk stoppet den og kjøpte den hehe:-)

hva syns dere? nå har jo ikke jeg sett den, men etter hva jeg har sett av salg her på forumet er det litt i dyreste laget for en med hva jeg forstår som "betydelig rust" (ettersom dørene bør bytes)og uidentifiserte ulyder..?? også med tanke på at det feilfrie 28000kilmoter gamle(unge) storslagne Pallasset i le France vil koste mindre å bringe til Norge inkl utgifter
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

vet ingen ting om disse bilene, men rådet mitt er; Kjøp den bilen som er i best stand (...og betal heller litt mer).
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jeg solgte min '76 1220 Club til en mann i Skien. Dog var det ingen som kjørte etter meg, så det kan være at dette er en annen bil eller at han som kjøpte den av meg har solgt den videre (lite trolig, han skulle samle... men man vet jo aldri ...hvor mange '76 GS Club fins det i Skien liksom.) Hvis det er bilen, så er det vel ikke noen rustbørse. Selv om et par av dørene kan trenge litt rep på nedre plate... Interiøret er/var feilfritt bortsett fra et par små rifter i taktrekket - og det er meget skjelden...


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dette var det siste jeg så av bilen - da ny eier (Inge Valle) kjørte av gårde:

Image

For å si det sånn: Det er lettere å få lappet rusta i dørene og lakkert under sidelistene enn det er å oppdrive et GS-interiør i den stand det er i denne bilen (om det er den da...)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Det er nok den vi har diskutert under spotting nettopp. Den brune litt ned på siden.
viewtopic.php?t=2622
Den er også beskrevet tidligere, bla vært tilsalgs via klubbsidene;http://www.citroencx.no/8-Marked/GSAber ... -GSAX3.htm.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg KJØPT :D den. Men prøvd å by litt under tyve - kanskje 15 000.- 8) .
Som jeg har sagt tidligere, denne bør komme inn i klubbvarmen.

Lykke til!

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

trymgreg wrote:Det er nok den vi har diskutert under spotting nettopp. Den brune litt ned på siden.
viewtopic.php?t=2622
Den er også beskrevet tidligere, bla vært tilsalgs via klubbsidene;http://www.citroencx.no/8-Marked/GSAber ... -GSAX3.htm.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg KJØPT :D den. Men prøvd å by litt under tyve - kanskje 15 000.- 8) .
Som jeg har sagt tidligere, denne bør komme inn i klubbvarmen.

Lykke til!

mvh
Nei, den bilen er en '80 modell GSA X3 med 1299 ccm motor og tettsteget 5-trinns, førstegangsreg. i 1979 - og har ingen rust i det hele tatt. :wink:
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Jeg bare tenkte at siden han hadde kjøpt den nylig for 20 laken, så koblet jeg den opp mot den `80 mod. Jeg håpe(t)(r) at det er den.... 8) :D .

Sånn går det når man svarer en time etter at man har lest innlegget :wink: .

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

flott GS den der ja, vet ikke om det er den, Grøtvik het han.
har lyst til å dra å se på den men jeg vet ikke hva jeg gjør iogmed at han i utgangspunktet vil ha minst 20000 for den.. men jeg kan jo heller ikke prute uten å ha sett den..
allikevel, får jeg fiksa dette med Frankrike ville jo det vært å foretrekke hvis prisen her i Norge ikke er betydelig lavere(selvom den selvfølgelig ikke vil være det for en i god stand)hmm
Han sa at ulydene kunne komme fra noe lager i enten et hjuloppheng eller girkassa, hvis det er fra et hjuloppheng vil det ikke være så mye bry men hva hvis det er fra girkassen?

hva er egentlig forskjellen på club og pallas? Den i Frankrike har ikke takluke..?
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Pallasen har mer "bling" i form av pyntedetaljer, krom heldekkende hjulkapsler, bedre seter osv
Cluben har også endel kromlister m.m.
...mens den billigste utgaven - Spécial - er bortimot ribba for pyntestæsj, bare lakkerte lister, helt basic seter...
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply