GS BASALTE

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

gsak wrote:hmm er det bare for setene som er sånn? må jeg spørre hva TLC er samtidig som jeg beklager alle disse spørsmålene :oops:

nei.. nå blir det for mye jeg ikke vet så jeg tror jeg får ta meg en tur ned dit idag selvom han ikke har tid til å være med.
TLC - Time, Love & Care. :) Viktig i alle forhold - også i forhold til GS! :wink:
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Basalte...

Post by Helge MS »

hei

Oh la la..

Interiør finner du ikke hos Per... da setene i den er byttet med X 2 type... som dessuten er slitne.

Jeg derimot har framseter og dørpaneler fra en Basalte stående. Dette er ikke strøkent men nokså bra. ... Desverre har jeg ikke baksete.

Mulig en kan ta noe stoff fra dørpaneler og lage noe...

Ellers er resten ikke "vanskelig" å gjenskape.. litt pallas og litt grønne ruten. teknisk identisk med club... Striper kan gjenskapes..

Dette var gøy !

Ta kontakt om det er noe du lurer på

Angvelig solgt kun 35 i Norge har jeg hørt....

H.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

heisann.
Jeg skal ned på onsdag å se på den og da vil jeg se hva mer som trengs(hvis det er noe mer å hente..) setene kommer jeg uansett til å trenge så jeg tar nok kontakt en gang nå fremover.
hilsen
K
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Vanvittig kult!
Gratulerer! Ingen tvil om at du har skaffet deg en utrolig kul sak der! 8)
Vi gleder oss til å høre fortsettelsen!
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Disse her lager platedeler til GS, så om den må ha helt nytt gulv er det kanskje råd likevel..

http://www.chevronics.co.uk/Pages/001Ch ... mpany.html

Image
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Tja, de leverer vel egentlig det meste.....
Jeg sendte en mail å lurte på om de hadde Takluke list til GS, og joda, det hadde de........ For det finnes jo på ethvert gatehjørne liksom... :roll:
De skryter jo av å ha endel interiør greier også....
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Basalte

Post by Helge MS »

Hei

Aller som skal til Per må stålsette seg først. Basalten har nå stått ute i 6-7 år tenker jeg.. og var ikke feilfri før det. Du må være forberedt på at dette knapt henger sammen.. dessuten får du den jobben med å få den frem...

se samtidig på grå pallas og blå x 3 han har stående.

Alt gå ann... og er det er modell som virkelig er artig er det jo basalte... men det skal mot og tid til for å sette i gang med denne... det er er skikkelig prosjekt...

Men GS er herlig å jobbe med.. og det finnes gulv og all ting ved Chevronics ja... så her er håp..

ta med deg sag så du kan kutte buskene rundt bilen...

Er det noe.. ta kontakt..

H.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Re: Basalte

Post by gsak »

Helge MS wrote:Hei

Aller som skal til Per må stålsette seg først. Basalten har nå stått ute i 6-7 år tenker jeg.. og var ikke feilfri før det. Du må være forberedt på at dette knapt henger sammen.. dessuten får du den jobben med å få den frem...

se samtidig på grå pallas og blå x 3 han har stående.

Alt gå ann... og er det er modell som virkelig er artig er det jo basalte... men det skal mot og tid til for å sette i gang med denne... det er er skikkelig prosjekt...

Men GS er herlig å jobbe med.. og det finnes gulv og all ting ved Chevronics ja... så her er håp..

ta med deg sag så du kan kutte buskene rundt bilen...

Er det noe.. ta kontakt..

H.
Hmm har du vært å sett på den ? "knapt henger sammen" hørtes ikke pent ut :? :?: såvidt jeg husker sa Per at den hadde stått i "et par år", og han sa at dette var den beste han hadde.. Vi skal ihvertfall ned til han imorgen og se på den og prøve å starte den, og ja jeg skal nok fråtse i de andre modellene hans og, jeg skal jo ha flere 8)
har allerede etablert kontakt med en som nettop hadde vraket en Basalte i Tyskland så det er kanskje noe deler å hente der også, vi får se hva som trengs med det første i morgen
fortsettelse vil følge ja :)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

gsak!
Det er noe jeg ikke for til å stemme her.
Du skal altså kjøpe en noe så skjeldent som en Basalt, som ettersigende har stått ubrukt på ett jorde i 6-8 år. Med andre ord, en bil som trenger en ordentlig gjennomgang og sannsynligvis oppussing :? .

Og her er noe du nevnte før jul:
Det jeg vil ha er en GS/A som er i god stand som skinner og er blank som jeg kan bruke daglig, med det vedlikeholdet det krever. Jeg vil ikke kjøpe en med rust og feil uten å gjøre noe med det. Vil kjøpe en som er "i god stand"/"nesten strøken" og bruke litt penger på å fikse noe her og noe der, jeg har noe penger å bruke på det. Gjerne også "perlen" hvis det ikke skulle være for dyrt (hva ligger egentlig prisen på perler på?) , at det er dyrere enn "ikke-perler" er jo en selvfølge og er verdt det ekstra
:? :? :? :?
Hvorfor ikke kjøpe en GSA, som ruller og går... Istedenfor ett vrak, som må pusses opp.
Sikkert noen andre med litt bedre tid og innsikt som kan ta seg av den Basalten. Ellers er jeg redd den fort havner på skroten.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jo i begynnelsen var det helst "perler", men jeg skal få hjelp av Per til dette og hovedgreia er at jeg fikk et så godt tilbud av Per på noe som er så sjeldent at jeg ikke kan takke nei til det. Og er det bedre at jeg lar være å kjøpe den så den fortsetter å stå der den gjør nå? for det er jo ingen andre som har hentet den i de hvor mange årene den har stått..??
Uansett vil det ikke være jeg som sender den på skroten hvis det skulle skje..
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

gsak wrote:? for det er jo ingen andre som har hentet den i de hvor mange årene den har stått..??
kanskje det har sine grunner siden denne bilen er godt kjent blandt GS klanen i Norge :wink: Jeg mener ikke å være negativ, men å restaurere en bil som har grodd fast i ei myr såpass lenge tror jeg forutsetter at du har lang erfaring med slikt. Det blir nok mye jobbing og kan hende en del utgifter for å få den kjørbar. En Basalte i "skogsvrak" tilstand ville det vært synd å sette i stand bare for å ha en bruksbil. En Basalte burde kanskje vært fullrestaurert og bevart som kulturminne for etter tiden. Hadde jeg vært deg ville jeg nok hentet bilen rett og slett for å berge den (siden den omtalte Per ikke akkurat synes det er viktig å bevare bilen), men jeg ville i tillegg kjøpt med en annen GS for å bruke som bruksbil. som f.eks denne: http://www.traderamotor.com/showObject. ... as_saljes.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

citro1cx wrote:
gsak wrote:? for det er jo ingen andre som har hentet den i de hvor mange årene den har stått..??
kanskje det har sine grunner siden denne bilen er godt kjent blandt GS klanen i Norge :wink: Jeg mener ikke å være negativ, men å restaurere en bil som har grodd fast i ei myr såpass lenge tror jeg forutsetter at du har lang erfaring med slikt. Det blir nok mye jobbing og kan hende en del utgifter for å få den kjørbar. En Basalte i "skogsvrak" tilstand ville det vært synd å sette i stand bare for å ha en bruksbil. En Basalte burde kanskje vært fullrestaurert og bevart som kulturminne for etter tiden. Hadde jeg vært deg ville jeg nok hentet bilen rett og slett for å berge den (siden den omtalte Per ikke akkurat synes det er viktig å bevare bilen), men jeg ville i tillegg kjøpt med en annen GS for å bruke som bruksbil. som f.eks denne: http://www.traderamotor.com/showObject. ... as_saljes.
..nei det har jeg tenkt på fra første stund, at den ikke skal brukes som vanlig bruksbil heller ikke om sommeren. For meg er denne mer et klenodium som jeg har lyst til å berge, den vil ikke ha det noe værre under min vinge enn den har det nå ihvertfall... Som sagt(med et smil) før i denne tråden vil jeg derfor også ha flere.. sålenge det er mulig..
Jeg skjønner også at den vil kreve mye arbeid, men Per har jo tilbudt meg den og sagt at det skal være overkommelig, og han vet hva jeg er i stand til (eller ikke er i stand til)og hvis han ønsker å bli kvitt biler tror jeg ikke han trenger å prakke de på andre for det..?
Uansett.. jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte her foran pcn å bestemme meg for at dette er for mye for meg, jeg har fått et godt tilbud og jeg har lyst til å reparere den.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

flott. da vil jeg ønske deg lykke til :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Hadde det ikke vært for Per hadde vel Basalten havnet på dynga for lenge siden. Det gjelder mange andre biler også. Han har jo hamstret GS i en tid der ingen ville ta i de med tang.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Han har jo hamstret GS i en tid der ingen ville ta i de med tang.
Jeg kjenner en som gjør akkurat det samme med CX i disse dager :wink: (gjett hvem'a)

Nei jeg synes det var mye negativt her nå, vet ikke om noen norsk citroen jeg heller ville hatt som klenodium enn akkurat denne. Måtte vært den røde DS cab'en som var forsøkt solgt for 450000,- :roll: Temmelig uoverkommelig for en som meg de nærmeste 30årene :D
har masse Citroèn:-)
Post Reply