GS BASALTE

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

GS BASALTE

Post by gsak »

:D :D :D jeg har nå fått meg en gs basalte :D :!: :D :!:
er det noen som kan si noe mer om denne? jeg har ikke vært å sett på den enda men det jeg vet er at det er en jubileumsutgave med litt spesielt interiør, kom gjerne med takluke, tåkelys og "vindusviskere" til lyktene??
skal bli spennede å se på den, den har stått i et par år nå men den skulle være i god stand rustmessig
jeg vet at den ikke har baderomsvektspeedometeret, men har den det vanlige til 77+?
Last edited by gsak on Mon 29 Jan, 2007 16:10, edited 1 time in total.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

GRATULERER!!!!! Jeg vet lie om disse men at de er ganske sjeldne, det har je fått med meg. Og så tror jeg de er svarte med langsgående striper nedesrte halvdel. Kult!
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Klippet fra H.M.S's historie om GS'n :

De mest GS interesserte av oss vil imidlertid huske modellen "Basalte". Denne ble kun produsert i 1800 eksemplarer hvorav noen få havnet i Norge. Disse bilen var basert på GS Club lest med 1220 motor. De var sorte med røde striper langs siden (mange striper). Bilene hadde grønne ruter og soltak. Setetrekkene var spesielle, oransje/røde med midtfelt i hvitt med sorte sikksakk mønster. I tillegg hadde Basalte de nye Pallas kapslene i stål... Ser dere en slik GS, ta kontakt med klubben straks….

(gjett om det sitter en på Lillehammer som er grønn av misunnelse)
har masse Citroèn:-)
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

takker :D skal bli kjempespennende å se den og se hva som skal til for å gjøre den representabel. synd det ikke er noe mer detaljert info noe sted men.. skal få førstehånds informasjon nå snart :D
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Gratulerer!!!

Hva du enn gjør, ikke dra det klenodiet ut i saltet... Trolig er det den eneste i brukande forfatning i landet. Om det fins i Sverige tviler jeg også på. Per Deren har en stående ute i myra:

Image

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Basalt "flyer":

Image

Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Aiaiai :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kanskje den eneste? (med ett myr-unntak)
har masse Citroèn:-)
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

det er gs-guru Per Derens jeg skal overta. den er sliten i interiøret men lite rust og i god mekanisk stand sier han. er det foto av hans ? har du flere?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Har ikke flere bilder. Kan det være at han har flere Basalt? Jeg var jo ikke under bilen og titta, for alt jeg vet kan den være ok - men den har jo stått ute på jordet en tid...
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Image

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

nei han har bare en. kan du si noe om interiøret i den han har? har fått høre veldig lite om den enda
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Du må nesten ta en titt selv,
jeg har ikke studert den så nøye som sagt. Jeg trodde det var en bil som var satt ut for å "dø", det er nok mange som gleder seg om den får et nytt liv!

Image

Setene må du nok belage deg på å bytte, er du heldig får du tak i originalsetene med samme mønster som dørpanelene. Hør med klubbformannen - mulig han kan ha et tips om et Basaltinteriør...
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

huff det så ikke pent ut. gleder meg uansett sinnsykt til å se på den!!! flaks skal jeg vel ha om jeg finner seter til den ja :!: men hvordan tar jeg kontakt med formannen(Helge MS?) ?
rattet ser rart ut, vet du om det er et annet type ratt til Basalten eller er det bare at det er ødelagt? hvis det er en annen type vil jeg ihvertfall ha et problem
takker for info :D
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

For meg så er det bare setene som ser ille ut. Resten er faktisk ganske så helt, trenger bare litt TLC. Vask og rens og behandling med noe som gir tilbake fuktighet til kunststoffene. Rattetet har jo et ettermarkedstrekk, skulle ikke forbause meg om det er helt og pent når du får dratt av skinnfilla som er surret på.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

hmm er det bare for setene som er sånn? må jeg spørre hva TLC er samtidig som jeg beklager alle disse spørsmålene :oops:

nei.. nå blir det for mye jeg ikke vet så jeg tror jeg får ta meg en tur ned dit idag selvom han ikke har tid til å være med.
Post Reply