PROSJEKT: 1980 GSA Club

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

PROSJEKT: 1980 GSA Club

Post by trymgreg »

Jeg vil i denne tråden fortelle litt om fremdriften i prosjektet med å sette en 1980 mod. GSA Club i stand. Hvor langt jeg går og hvor lang tid jeg blir å bruke har jeg ikke peiling om nå. Time will show 8) .

GSA ble innkjøpt i mars 2006, etter at jeg la inn ett bud på QXL.no. Vis den ikke ble solgt, ble den kjørt til høgger'n var "trusselen" :? . Og handelen måtte være unnagjort før 15.mars, for å unngå et den ble kjørt dit. Jeg dro ned til Nesna og hentet bilen og kjørte den hjem til Bodø.
Her ble den bare parkert, og ikke gjort noe mere med. Bla. var eksosannlegget litt utett, den var veldig tungstartet og den lakk endel motor- og hydraulikkolje. Nå som jeg har fått garasjeplass kan oppussingen begynne.

Image
Utgangspunktet!

Dere er hjertlig velkommen til å komme med innspill underveis i prosessen - men helst ikke total OT :wink: .

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

PROSJEKT: 1980 GSA Club

Post by trymgreg »

Dag 1.
Siden det var MPG på tv'en på lørdagen, så begynte jeg like godt med å plukke ned Club'en.
Fikk tatt av grill, lykter, frontstykke og støtfanger. Bak støtfangeren lå det ett skumgummistykke i hele bredden, er dette orginalt ? Resultatet av dette er at det er noe brunt som har godgjort seg bak der , det nedre frontstykket var rustet hele veien bak denne skumgummien - bare kjeks .
Er det mulig å få kjøpt denne platedelen ny? Regner med å ta fra en annen GSA ikke er så aktuelt, siden den også sikkert er rustet opp.
Ikveld skal jeg skru av det nedre frontstykket...

Image

Her er så langt jeg kom i kveld. Her må det enten sveises inn ett nytt stykke eller få tak i en ny del...

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Dag 3 (Mandag 12 feb.-07).
Ble ikke noe mer demontering idag. Trøtt og sliten, etter å ha måkket snø både hjemme ihelga og på jobb idag. Og etter skruinga i helga, er ikke akkurat varmt i garasjen. Bare 2-3* pluss og ingen varmedress , ute var det 4-5 minusgrader .
Da var det godt å sovne på senga når jeg kom fra jobb... .

Jeg tok heller noen bilder ; http://cx.zapto.org/gallery/album227/CitrGSA_061

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Hei og gratulerer med GSA-prosjekt. Selv har jeg stående et GS-prosjekt som tiden vil vise hva blir til.

Du kommenterte støtfangeren foran på GSA'n og den formstøpte greia inni der. Jeg har plukket ned 3 GSA til småbiter og satt sammen til 1 hel fin bil, og alle hadde denne skumstøpte profilen inni støtfangeren foran. Ingen av de jeg plukket fra hverandre hadde noe spesifikt rustangrep på selve fangerbjelken slik det ser ut på din. Jeg tror ikke dette innlegget er årsaken da det virker til å være et slags materiale som ikke trekker til seg væte.

Men, hvis det har vært en skade på selve fangeren kan det jo ha kommet mye rart inn i firkantprofilen....

Det er mulig å benytte den tilsvarende delen fra GS, alle vesentlige festepunkter, mål og profiler er like. Den synlige forskjellen jeg har klart å finne er at på GS er den midterste delen av fangeren skrudd fast på denne biten og det er flere plater montert stående i den firkantprofilen du viser på bildet. Disse skjules jo av den ytre fangeren.

Mulig jeg har en slik front/bunn-del stående, trenger noen dager på å sjekke så jeg legger inn en ny beskjed her på tråden din når jeg har sjekket.

Lykke til videre med en morsom skyss og en relativt sjelden bil.
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Post Reply