skien gsn= oslo gsn

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

skien gsn= oslo gsn

Post by gsak »

..kommer litt til.. Per og jeg var i Skien nå og testet GSn, og jeg kom frem til at jeg vil kjøpe den :D MEN det er noe med girkassen, Per klarte heller ikke å si nærmere hva det var.. det kommer ulyder som ligner på skrapelyden som kommer når man "bommer" ved giring, hvis dere skjønner.. kan ikke tenke meg at det er det samme men det er den beste beskrivelsen jeg kan tenke meg.
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Høres vel egentlig ut som synkroniseringen på kassa er utslitt. Gjelder det alle gear eller bare enkelte?? Hvordan virker clutchen er den igod stand?? Uansett er vel dette en motor/kasse ut jobb.Er vel enklest og bytte med en bedre brukt kasse. Per har vel sikkert en kasse du kan bruke. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

Ja det gjelder alle gir men det kommer og går. og clutchen er helt som den skal. det er bra med brukte kasser heldigvis..
Takker for info :wink:
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Hvis det med Oslo-GS menes min gamle Club, så høres det veldig merkelig at synkroniseringene skal være slitt/dårlige. Tvært imot sjaltet den meget lett.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

meget bitter

Post by gsak »

:x selger har trukket seg... eller "utsatt" det... :x
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Fortvil ikke!

Denne Club'en får du for 2.000 Euro om du kontakter Henri Fradet kjapt:

Image

Image

Image

Image

Image

Km stand: noenogførtitusen... Originallakk - se under... ikke noe understellsmasse som skjuler noe... Bensintanken ute for rengjøring.
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Nå er det vel en kjensgjerning at ikke alle er like flinke til og passe på bil som deg Robert. Selv en så fantastisk konstruksjon som GS kan jo faktisk bli litt sliten med Årene. :D

Og dette var faktisk ikke ironisk ment.
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

ja jeg begynner å vurdere utenlandske gs'er mer seriøst nå. har tatt kontakt med Børres Swedish Connection, men jeg har også Geir sin som alternativ. Jeg må bare male og kverne litt oppi hodet :shock:

denne var veldig pen i interiør og lakk, men overaskende nok(for meg ihvertfall) var både den i Skien og Geir sin myyye penere under, så pent som det kan være egentlig. Hvis jeg skal få bort rusten på denne blir jeg vel nødt til å demontere det hele? dannes det ikke først inni tomrommene?
hvor er det du ser alle disse fra Henri Fradet, jeg finner de ikke på sidene til citromuesum eller www.gs-gsa.org
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jeg tok bildene selv for en uke siden. Bilen er ikke annonsert noe sted.

Hvor er det du mener er rust? Det som er i overflaten her og der på bildet kaller jeg ikke rust... Se på skjøtene, eser ikke noe sted.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

vel egentlig ikke jeg som kaller det rust men Per..
Har Henri Fradet bodd i Norge noen gang? for han snakker norsk mener jeg å ha lest et sted
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

gsak wrote:vel egentlig ikke jeg som kaller det rust men Per..
Har Henri Fradet bodd i Norge noen gang? for han snakker norsk mener jeg å ha lest et sted
:D
Hils Per fra meg og be han se en gang til.
Ja, Henri Fradet drev en restaurant på Stortorget i flere år. Snakker meget bra norsk.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

Litt artig, Per sa han kjente en citroensk franskmann(oppført som "Henri franskmannen" i telefonboken hans) som drev noe på Stortorvet("rett ved den kjærka der de to kongelige gifta seg") og flyttet til Frankrike, men trodde ikke at han hadde noe med noe museum å gjøre og var helt bestemt på at det ikke var den samme
Nå skal han vær så god få ta meg med en tur :wink:
Skal hilse han
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Robert wrote:Fortvil ikke!

Denne Club'en får du for 2.000 Euro om du kontakter Henri Fradet kjapt:

Km stand: noenogførtitusen... Originallakk - se under... ikke noe understellsmasse som skjuler noe... Bensintanken ute for rengjøring.
Sikle,sikle. Med andre ord får man denne for drøye 20.000 kr på norske skilter :D

Er man heldig får man flyreise Torp-Marseille for 1 kr..

Garasjeplass, garasjeplass. Hvor er du?

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply