chevronics tette anretning

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

chevronics tette anretning

Post by gsak »

er det noen som har montert en sånn og har bilder eller kan forklare meg akkurat hvordan denne monteres riktig? bruksanvisningen er dårlig og utydelig syns jeg.. feks hva betyr en "liberal" dose med pakningssilikon?

Image

Image

Image

det er to typer o ringer, den ene er større enn den andre, på bruksanvisningen står det ikke hvilken man skal bruke hvor men den største virker for stor for både rundt "trompeten" og inni retur røret.
er mulig man skal forstå det slik at den store skal inn i retur røret, men den er som sagt etter min mening for stor og vil ikke ligge riktig på plass, den bare krøller seg inni utdypningen.
det står at man skal ha silikon rundt o ringen rundt trompeten, men har det noe å si å ha litt på o-ringen inni returrøret også? og på pakningene på lokket man skrur på til slutt?
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Har aldri sett noe slikt rep.sett før men plukket fra hverandre ett par bokserfirere fra GS.

Skal ikke O-ringene på returrøret originalt sitte på utsiden av røret? Mener å huske at de skal tette mellom røret og godset i hhv. toppen og bunnpanna.

Er det mulig at tegningene er feil? At det skal sitte O-ringer på de originale stedene og at den trompeten skal inn gjennom toppen og ned i røret for å hindre oljen å gå på utsiden av røret? Med en O-ring til tetning liksom inni toppen?

Legg ut en beskrivelse av resultatet når du har funnet ut av det da. Interessant å se hvordan dette skal være.
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jeg mener jeg har fått det til riktig nå, skal kladde sammen en litt bedre forklaring enn den som fulgte med, tok også noen bilder, men ihvertfall puttet jeg o-ringene som vist på bildet, klinte på med pakningssilikon rundt begge o-ringene og kjørte trompeten inn der.
Post Reply