utstyrsnivå

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

utstyrsnivå

Post by gsak »

på denne 72 mod club er det ikke knapper for varmeapparat eller trådene i bakruten(se bilde) ville ikke en club vært utstyrt med det?
http://cgi.ebay.fr/CITROEN-GS-CLUB-72_W ... dZViewItem
og var det annet materiale på rattet på de tidlige modellene? for jeg syns ikke det rattet ser riktig ut, selvom det er en-eiked
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Antagelig var det ikke varmetråder i bakruta og ventilasjonsvifte på standard modeller til det franske markedet, antar at dette evt måtte bestilles som ekstrautstyr der nede (litt annet klima... 8) ).
Kan se ut som at rattet er tjuvlånt fra en Ami - de tidlige GS-rattene har jo en tendens til å "smuldre opp" på de mest belastningsutsatte stedene :?
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Støtter fult ut det du har skrevet Jacob. Vifte og varmetråder kun standard i polare strøk.
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

javel, så den har altså bare inntaket for friskluft på sidene i dashen??? ingen vifte/kjøle anlegg for kupeen?
kan jo gå med en bensinvarmer om vinteren hmm...
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Tar du inn denne som vinterbil? :lol:

Varme er greit å ha for å strekke sesongen til langt utover høsten - men vinter? :wink:
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

vinterbil og vinterbil da.. en bruksveteran. ville sikkert blitt brukt om vinteren også. uten at jeg hadde latt den ruste av den grunn, har full tro på at den klarer det uten å ruste med riktig behandling. det samme gjelder alle deres biler, dere er bare for forsiktige. til alle: dere kan trygt bruke bilene deres om vinteren så lenge dere behandler den riktig med olje og vask :!: :wink: :!: slik er det.
jeg ville aldri latt en gs ruste! er glad i gs. kanskje noen som fnyser av det men som sagt er jeg sikker på at det går uten problemer med riktig behandling. hadde gladelig betalt vask og oljebehandling hver måned igjennom vinteren for å kjøre gs. det er ikke dyrt heller ikke mye arbeid.
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Den har vel samme "varmevifte" som var standard på 2CV i sin tid også. Det er jo en "liten" :wink: vifte i snuta på bilen og jeg vil tro det sitter styreklaffer i utgangen til kjøleluftkanalen for motoren slik at denne varmluften kan styres inn i kupeen.

Den varmeviften som var montert blant annet her i landet ga jo bare økt luftstrøm. Når det gjaldt selve varmen ble det vel litt kjøligere luft inn i kupeen ettersom hastigheten på kjøleluften ble økt..... :roll:

Men absolutt en morsom bil på vinteren - dårlig varme, javel, men god defrosterfunksjon likevel, også fremkommeligheten - :D

Bare synd en må lete seg :mrgreen: og betale ei årslønn for å få tak i vettuge vinterdekk :cry:
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Post Reply